Jak korzystać z kodów QR
Przypominamy, jak otworzyć bramkę na pierwszej i drugiej linii metra, mając bilet kupiony w mobilnym biletomacie lub w aplikacji mobilnej. Jedyne co należy zrobić, to zbliżyć kod QR znajdujący się na bilecie do czytnika umieszczonego na bramce.
Pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego najczęściej kupują bilety w automatach biletowych oraz przez aplikacje zainstalowane w urządzeniach mobilnych. Zarówno bilety kupione w mobilnych automatach biletowych, jak i przez telefon komórkowy posiadają kod QR. Kod ten można wykorzystać m.in. do otworzenia bramek na pierwszej i drugiej linii metra.
W czytniki kodów QR wyposażone są szerokie, bagażowe bramki, które znajdują się na wszystkich stacjach pierwszej linii metra. Natomiast na stacjach drugiej linii metra wszystkie bramki posiadają czytnik kodów QR, poza odcinkiem Rondo Daszyńskiego – Dworze Wileński.
Mobilne automaty biletowe są dostępne we wszystkich autobusach, tramwajach i pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej. Przez telefon komórkowy można kupić bilety za pomocą jednej z sześciu aplikacji: jakdojade.pl, Mint Mobile Warszawa, moBilet, mPay, mobiWAWA, SkyCash i zBiletem.pl.