Pojadą z Ursusa do Dworca Zachodniego
Zarząd Transportu Miejskiego, Koleje Mazowieckie i Szybka Kolej Miejska – w związku z kolejnym etapem remontu przejść podziemnych we Włochach i Ursusie (zamknięcie toru nr 4 na linii pruszkowskiej oraz toru na 2 a linii sochaczewskiej) – od 20 października wprowadzają nowe rozkłady jazdy.
W okresie remontu, w godzinach porannego szczytu, priorytet nadal mają pociągi podmiejskie jadące w kierunku Warszawy. Podczas popołudniowego szczytu, priorytetowe są kursy pociągów z Warszawy. W godzinach wieczornych oraz w międzyszczycie ruch jest prowadzony naprzemiennie.
Pociągi KM w szczycie porannym kursują bardziej równomiernie, nie ma już 20-30 minutowych luk w rozkładzie, w tzw. przeciwpotoku pociągi KM w kierunku Grodziska Mazowieckiego będą kursowały torami dalekobieżnymi z pominięciem przystanków: Warszawa Włochy, Warszawa Ursus, Piastów i Pruszków.
Od 20 października wahadło kolejowe SKM Warszawa Zachodnia – Odolany zostało zastąpione przez autobusy linii zS2, które jadą bezpośrednio z Dworca Zachodniego (odjazdy z pętli autobusowej ZTM przy Dw. Zachodnim, przystanek 07), przez przystanek PKP Włochy, do przystanku Warszawa Ursus, skąd pasażerowie mogą się przesiąść do składów Kolei Mazowieckich kursujących na odcinku Warszawa Ursus – Grodzisk Mazowiecki.
Dzięki temu rozwiązaniu pasażerowie jadący w kierunku Pruszkowa mają o jedną przesiadkę mniej. „Odzyskany pociąg” ze zlikwidowanego połączenia wahadłowego został skierowany w godzinach porannych jako dodatkowe połączenie pomiędzy Pruszkowem a Warszawą (o. 7.30 z Pruszkowa).
ZTM utrzymał również wzmocnienie linii autobusowych 517 i 127.
Zmiany będą obowiązywały do 23 listopada.
Na odcinku Pruszków – Warszawa Wschodnia – Pruszków, w pociągach KM, honorowane są wszystkie bilety z taryfy ZTM. W autobusach zastępczych ZTM kursujących z Ursusa do Dworca Zachodniego oraz w pociągach SKM na odcinku Pruszków – Warszawa Wschodnia – Pruszków, honorowane są wszystkie bilety z taryfy KM.
Prace remontowe na przystankach Warszawa Włochy i Warszawa Ursus obejmują m.in. naprawę zewnętrznej betonowej konstrukcji obiektu, ułożenie nowej izolacji zewnętrznej i udrożnienie instalacji odwodnieniowej. Roboty są prowadzone na obu przystankach, co wymaga wyłączenia z ruchu jednego toru.
W przyszłym roku, już bez zmian w organizacji ruchu kolejowego, PLK planuje remont części wewnętrznej przejść i przystosowanie ich dla osób niepełnosprawnych.