Gdzie kupisz bilet
Od 16 sierpnia obowiązuje nowa taryfa przewozowa. Sprzedaż nowych biletów rozpoczęła się już o północy, w nocy z 15/16 sierpnia. Pierwsi pasażerowie, korzystający z linii nocnych mogli je kupić w biletomatach, za pośrednictwem telefonów komórkowych, przez Internet oraz u kierowców.
Uwaga – kartonikowe bilety jednorazowe (normalne i ulgowe, ważne w 1. oraz w 1. i 2. strefie biletowej) sprzedawane przez prowadzących, różnią się wyglądem od biletów jednorazowych, wprowadzanych z nową taryfą. Normalne mają granatowy, a ulgowe jasnoniebieski kolor, z nadrukowanym starym logo ZTM. Można je zobaczyć na stronie internetowej, w zakładce „nowa taryfa biletowa”.
Bilety można nabyć również u motorniczych Tramwajów Warszawskich, kierowników pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej, w biletomatach mobilnych oraz w pozostałych punktach sprzedaży – kioskach i salonikach prasowych, sieci Strefa i Asec oraz w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.
Na terenie Warszawy i okolicznych miejscowości bilety można kupić w ponad 1800 punktach, w tym ponad 1300 kioskach i salonikach, 271 biletomatach stacjonarnych i 215 biletomatach w pojazdach.
Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z regulaminem przewozu osób i bagażu, sprzedaż przez prowadzących pojazdy odbywa się na szczególnych zasadach:
- pasażer może nabyć bilet jednorazowy tylko podczas postoju na przystanku i powinien wcześniej przygotować odliczoną kwotę,
- prowadzący pojazd może odmówić sprzedaży jeśli opóźnienie w stosunku do rozkładu jazdy przekracza trzy minuty,
- zakupiony bilet należy niezwłocznie skasować w najbliższym kasowniku,
- brak możliwości nabycia biletu u obsługi pojazdu, nie zwalnia pasażera z odpowiedzialności za przejazd bez ważnego biletu.
Pasażerowie mogą zgłaszać wszelkie nieprawidłowości dotyczące sprzedaży biletów przez prowadzących w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, poprzez formularz kontaktowy na stronie internetowej ZTM, oraz pod numerem infolinii 22/ 194 – 84.