Łączymy i dzielimy linie w Rembertowie
Pasażerowie z Rembertowa, od 16 stycznia br. mogą liczyć na sprawniejszą komunikację miejską. Autobusy, po zmianach wprowadzonych przez ZTM, będą kursowały częściej, zwłaszcza na najpopularniejszych trasach, co znacznie skróci czas oczekiwania na przystankach.
Poprawi się obsługa komunikacyjna Starego Rembertowa. Linia okresowa 415 i linia przyspieszona 515, kursujące z częstotliwością co pół godziny i zatrzymujące się obecnie prawie na wszystkich przystankach, zostaną zastąpione przez linię zwykłą 143, jeżdżącą co 10 minut w szczycie oraz co 15 minut w międzyszczycie i w weekendy. Trasa nowej linii będzie identyczna jak trasa linii 515: REMBERTÓW-KOLONIA – Szatkowników – Czerwonych Beretów – Frontowa – Republikańska – al. gen. Chruściela – Strażacka – Żołnierska – Marsa – Płowiecka – Grochowska – rondo Wiatraczna – al. Stanów Zjednoczonych – most Łazienkowski – al. Armii Ludowej – al. Niepodległości – GUS.
Spełniając postulaty pasażerów, skarżących się na niepunktualność kursowania linii 168, ZTM podjął decyzję o skróceniu jej trasy podstawowej. Od 16 stycznia autobusy pojadą, co 15 minut, następującą trasą: RAKOWIECKA-SANKTUARIUM – Łowicka – Rakowiecka – Boboli – Batorego – al. Niepodległości – Rakowiecka – Puławska – Spacerowa – Gagarina – Czerniakowska – al. Becka – most Siekierkowski – Wał Miedzeszyński – Fieldorfa– Ostrobramska – Rodziewiczówny – WITOLIN.
Jednocześnie zostanie uruchomiona linii 345, jeżdżąca na trasie: MOKRY ŁUG – Czwartaków – Paderewskiego – al. gen. Chruściela – Strażacka – Chełmżyńska – Marsa – Ostrobramska – Fieldorfa – Bora-Komorowskiego – GOCŁAW. Autobusy nowej linii pojadą w dni powszednie z częstotliwością co 30 min i na odcinku Czwartaków- Paderewskiego zastąpią likwidowaną linię 415.
Utworzenie linii 143 zapowiedziano już w kwietniu ub. roku, w ramach tzw. projektu „wawerskiego”, dotyczącego układu komunikacyjnego Wawra, Rembertowa i Wesołej.
Projekt udostępniono wówczas opinii publicznej i poddano szerokiej dyskusji – m.in. za pośrednictwem czatu zorganizowanego w maju 2011 roku na stronie ZTM. Ze względu na wzajemnie wykluczające się postulaty, ZTM zrezygnował z jego wprowadzenia w całości i postanowił realizować jedynie punkty, które nie wzbudziły większych kontrowersji.
Projekt zmian został skonsultowany i zaaprobowany przez władze Rembertowa.
![Schemat zmian](https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploads/sites/2/2012/01/110_143_515.gif)