WKM-ka w alfabecie Braille’a
Warszawskie Karty Miejskie z nazwą w alfabecie Braille’a są dostępne od 1 października. Osoby niewidome i niedowidzące, które już korzystają z kart z wgranymi uprawnieniami mogą wymienić je bezpłatnie na nowe.
Wraz z początkiem października Zarząd Transportu Miejskiego wprowadził kolejne udogodnienie dla osób z niepełnosprawnościami – Warszawską Kartę Miejską z tłoczeniem w alfabecie Braille’a.
Osoby niewidome i niedowidzące, które obecnie mają wgrane uprawnienia na tradycyjnych WKM-kach mogą wymienić je bezpłatnie na nowe karty. Wystarczy zgłosić się z dowodem osobistym i zdjęciem do Punktu Obsługi Pasażerów przy ul. Żelaznej 61, od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20.
W Punktach Obsługi Pasażerów osoby z niepełnosprawnością mogą liczyć na wsparcie i pomoc ze strony pracowników ZTM. W przypadku osób niewidomych lub niedowidzących, które zgłoszą się bez osoby towarzyszącej, obsługa POP-u dokładnie wyjaśni, jak będzie przebiegała np. procedura wyrobienia nowej lub wymiany karty. Pracownicy czytają wszystkie dokumenty, których podpisanie jest niezbędne.
Osoby z niepełnosprawnościami, które dotychczas nie korzystały w WKM-ki, a chciałyby ją wyrobić powinny, oprócz dowodu osobistego i zdjęcia, mieć przy sobie także orzeczenie o niepełnosprawności albo legitymację osoby niepełnosprawnej. Przypominamy, że od miesiąca można korzystać nie tylko ze zdjęć w formie papierowej, ale także z zapisanych w telefonie, które do systemu ZTM można przesłać za pomocą strony https://foto.wtp.waw.pl.
Obecnie w Warszawie funkcjonują 22 Punkty Obsługi Pasażerów, w których można załatwić wszelkie formalności związane z Warszawski Transportem Publicznym – m.in. kupić bilety, wgrać odpowiednie uprawnienia na kartę i zgłosić uwagi dotyczące komunikacji miejskiej. Zdecydowana większość punktów jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. W pięciu POP-ach (ul. Żelazna 61, Dw. Wileński, Centrum, Świętokrzyska, Młociny) osoby głuche mogą skorzystać z tłumacza języka migowego. |