Wszystkie POP-y czynne w czasie weekendu
Choć pasażerów komunikacji miejskiej chcących skorzystać z Punktów Obsługi Pasażerów w celu zakupu biletu lub zabezpieczenia karty jest już znacznie mniej niż w środę, ZTM podjął decyzję o dodatkowym usprawnieniu obsługi w POP-ach. Wszystkie POP-y będą czynne w sobotę i niedzielę. W punktach będą również informatorzy, którzy będą udzielać wszelkich niezbędnych informacji.
W niektórych mediach pojawiają się informacje, że w POP-ach są długie kolejki wynikające z konieczności zabezpieczania kart miejskich. Pasażerów w środę 7 stycznia było rzeczywiście więcej niż w zazwyczaj. W najmocniej obciążonym punkcie na stacji metra Centrum, o godz. 13, na obsługę czekało około 70 osób. Jak się jednak okazało, większość osób przyszła do POP po prostu w celu zakupu nowego biletu długookresowego. Wielu osobom bilety skończyły się na przełomie roku a z zakupem czekali do zakończenia okresu świąteczno-noworocznego, czyli właśnie na dzień po święcie Trzech Króli. Choć na stacjach są liczne biletomaty wiele osób preferuje jednak zakup „w okienku”, również ze względu na możliwość otrzymania faktury od ręki. Z podobną sytuacją mieliśmy do czynienia również na początku ubiegłego roku.
W czwartek 8 stycznia z POP-ów korzysta już znacznie mniej osób. Dla porównania – w POP przy ul. Żelaznej w środę 7 stycznia o godz. 8.00 było 20 osób, w czwartek 8 stycznia o tej samej godzinie – już tylko 6. W środę 7 stycznia o godz. 10.00 w POP na Młocinach było 40 osób, dzisiaj o tej samej godzinie – 18. We wspomnianym wyżej POP-ie Centrum o godz. 13.00 było dziś 21 osób.
W celu dodatkowego usprawnienia obsługi pasażerów przed wdrożeniem 3 fazy zabezpieczeń Warszawskiej Karty Miejskiej, ZTM podjął decyzję, że wszystkie POP-y będą czynne również w trakcie najbliższego weekendu. Wszystkie sprawy będzie można w nich załatwić w godz. 10.00 – 18.00. W tych punktach, które cieszą się największym zainteresowaniem pasażerów dostępni są również informatorzy, którzy pomagają usprawnić obsługę, udzielając niezbędnych informacji osobom oczekującym na obsługę. Gdy np. ktoś przyszedł do POP w związku z zabezpieczeniem karty, sprawdzają czy dana osoba w ogóle powinna to zrobić. Część osób pomimo, iż systematycznie dokonuje zakupu biletów, zgłasza się do ZTM w celu potwierdzenia posiadania certyfikatu.
Warto również przypomnieć, że trzecia faza zabezpieczeń systemu biletowego, która polega na wyłączeniu obsługi biletów bez certyfikatu legalności, zostanie uruchomiona w poniedziałek 12 stycznia. Żeby jednak mieć pewność, że po weekendzie wszystko będzie funkcjonować prawidłowo – już w niedzielę trzecia faza zabezpieczenia zostanie – w ramach testu uruchomiona na wszystkich stacjach metra. Oczywiście na stacjach będą także informatorzy ZTM, którzy będą pomagali pasażerom w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów.
W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów czy wątpliwości, prosimy o zgłaszanie się do nich. Postarają się wszystkim okazać jak najlepszą pomoc. Prosimy również pasażerów o wyrozumiałość w przypadkach ewentualnych utrudnień powstałych przy korzystaniu z WKM, każdy indywidualny problem staramy się rozwiązać jak najkorzystniej dla pasażera.
Za wszelkie niedogodności serdecznie Państwa przepraszamy