Budowa tunelu w Międzylesiu – kolejne zmiany w komunikacji
Rozpoczął się kolejny etap budowy tunelu w Międzylesiu. Drogowcy otworzyli przejazd ulicami Mrówczą i Zwoleńską, a zamknęli zachodnią jezdnię ulicy Patriotów. Zmieniły się trasy autobusów linii 147, 213, 219, 305, 521, ZS7 i N22.
Kierowcy ponownie mogą jeździć ulicami Mrówczą i Zwoleńską. Jadą nimi też autobusy, które muszą ominąć zamknięty odcinek zachodniej jezdni ulicy Patriotów przy przystanku kolejowym Warszawa Międzylesie.
Autobusy kursują trasami:
linia autobusowa 147 – trasa wydłużona ulicą Zwoleńską do przystanku PKP Międzylesie;
linie autobusowe 213 oraz 219 – od skrzyżowania ulic Lucerny/Mrówcza – ulicą Mrówczą do tras podstawowych;
linia autobusowa 305 – od ronda na skrzyżowaniu ulic Trakt Lubelski/Kadetów/Lucerny: Trakt Lubelski – Zwoleńska – Mrówcza – (powrót: Odeska) – Patriotów i dalej trasą podstawową;
linie autobusowe 521 oraz ZS7 – od ronda na skrzyżowaniu ulic Widoczna/Lucerny/Patriotów: Lucerny – Mrówcza – (powrót: Odeska) – Patriotów i dalej trasami podstawowymi;
nocna linia autobusowa N22 – od skrzyżowania ulic Lucerny/Mrówcza: Mrówcza – (powrót: Odeska) – Patriotów i dalej trasą podstawową.
Autobusy nie zatrzymują się na przystankach: PKP Anin 01, Piechurów 01 i 02, PKP Międzylesie 01 i 02, Odeska 01 i 02. Pasażerowie ponownie mogą korzystać z przystanków: Żonkilowa 01 i 02, Rogatkowa 01, Gruszy 02, Piechurów 03 i 04, PKP Anin 05, PKP Międzylesie 09 (zlokalizowany na ulicy Mrówczej, za rondem na skrzyżowaniu z ulicą Zwoleńską, w kierunku ulicy Odeskiej), PKP Międzylesie 10 (zlokalizowany na ulicy Mrówczej, za rondem na skrzyżowaniu z ulicą Zwoleńską, w kierunku ulicy Lucerny). Autobusy nadal zatrzymują się na tymczasowym przystanku Odeska 51, przy skrzyżowaniu ulic Odeskiej i Patriotów. Na ulicy Zwoleńskiej, przed rondem na skrzyżowaniu z Mrówczą, od strony Traktu Lubelskiego, uruchomiony został także przystanek PKP Międzylesie 08. Jest to przystanek końcowy dla linii 147. Tymczasowa pętla autobusowa Motylkowa została zlikwidowana.
Przy stacji Warszawa Międzylesie wybudowany zostanie 80-metrowy tunel pod torami, który będzie położony na północ od przejazdu kolejowego. Przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany. Powstaną także dwa przejścia podziemne – jedno pod ulicą Patriotów/K. Szpotańskiego z wejściami na peron oraz drugie pod ulicą Żegańską na wysokości urzędu dzielnicy Wawer. Powstaną dwa nowe ronda na skrzyżowaniu ulic Zwoleńskiej i Mrówczej oraz Żegańskiej i Dworcowej, natomiast rondo przy ulicy M. Pożaryskiego zostanie przebudowane. Nowe odcinki ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej będą usytuowane na północ od przejazdu przez tory kolejowe, natomiast istniejący fragment ulicy Zwoleńskiej od Mrówczej do Patriotów oraz ulicy Żegańskiej od Dworcowej do K. Szpotańskiego będą służyły jako drogi lokalne. Wszystkie prace mają się zakończyć w listopadzie 2016 r., ich koszt to 87 mln zł. Wykonawcą jest firma STRABAG sp. z o.o.
![Zobacz schemat](https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploads/sites/2/2015/08/352_20150820__zamkniecie_patriotow_www.jpg)