Obniżka cen biletów na 1 i 2 strefę: stary bilet zwrócisz bez opłaty
Od 1 czerwca zaczęła obowiązywać nowa taryfa, a wraz z nią niższe ceny biletów długookresowych na 1 i 2 strefę. Pasażerowie, którzy posiadają kontrakty zakodowane według dotychczasowych stawek, mogą bezpłatnie zwrócić bilety.
Od 1 czerwca pasażerowie kupujący bilety na 30 i 90 dni, obowiązujące w 1 i 2 strefie, płacą zdecydowanie mniej. Cena biletu 30-dniowego normalnego, który kosztował 210 zł, po obniżce wynosi 180 zł, czyli w portfelu pasażera zostanie 30 zł miesięcznie. Jeszcze więcej zyskują użytkownicy biletów 90-dniowych (kosztujących dotychczas 536 zł), którzy płacą 460 zł. Oszczędzają oni 76 zł.
Ceny biletów obowiązujących tylko w pierwszej lub drugiej strefie nie zmieniły się.
Co jednak w przypadku, gdy bilet kupiony według obowiązującej aktualnie stawki będzie ważny jeszcze przez wiele dni? Czy trzeba czekać do ostatniego dnia aby zyskać na zmianie taryfy? Nie. Od 1 czerwca stary bilet można bezpłatnie zwrócić w Punkcie Obsługi Pasażerów. Pasażer otrzyma zwrot za dni pozostałe do końca ważności biletu. Nie zostanie przy tym pobrana opłata manipulacyjna. Od razu będzie można też kupić i zakodować bilet po obniżonej cenie. Trzeba to jednak zrobić nie później niż do końca listopada.
Zmiany zasad zwrotu biletów
Nowa taryfa przyniosła również zmiany w zasadach, na których można zwracać bilety długookresowe. Od 1 czerwca pasażer może określić dzień, od którego chce zwrócić bilet – od bieżącego dnia do końca ważności zakodowanego kontraktu. Jeżeli trafi się nam np. dłuższy wyjazd i będziemy chcieli odzyskać pieniądze za bilet, którego nie wykorzystamy, to nie będzie konieczności odwiedzenia POP-u w ostatniej chwili. Bilet będzie można zakodować tak, aby był ważny do dnia wyjazdu, a za pozostały czas pasażer otrzyma zwrot. W tym przypadku konieczne będzie jednak uiszczenie opłaty manipulacyjnej w wysokości 20 proc. wartości biletu, nie więcej jednak niż 50 zł.