Budowa II linii metra wraca na ul. Targową
Budowniczowie kolejnego odcinka metra – trzech stacji z Dworca Wileńskiego na Targówek – rozpoczęli budowę szybu wydobywczego dla tarcz TBM drążących tunele. Tarcze Maria i Anna drążą już tunele ze stacji przy ul. Trockiej. Gdy dotrą do stacji Dworzec Wileński i skończą drążenie tuneli trzeba będzie je wyjąć spod ziemi.
Dlatego na końcu komory torów odstawczych za stacją wybudowany zostanie szyb przez który dźwig wydobędzie rozmontowaną tarczę na powierzchnię. Będzie on na ul. Targowej w pobliżu ul. 11 Listopada.
W nocy z piątku na sobotę (z 16 na 17 czerwca) wyłączony z ruchu został jednokierunkowy odcinek ul. Targowej pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wileńską i 11 Listopada; skrzyżowania z ul. Wileńską i 11 Listopada pozostają czynne. Jadący od strony skrzyżowania z al. „Solidarności” muszą skręcić w ul. Wileńską – dalej prosto możliwy jest tylko dojazd na plac budowy i do posesji przy numerach 78, 80, 82 i 84.
Z kolei na odcinku pomiędzy ul. Ratuszową a 11 Listopada wprowadzony został ruch dwukierunkowy z możliwością skrętu z ul. Targowej w 11 Listopada. Objechać zamknięty fragment ulicy można jadąc ulicami: Wileńska – Inżynierska; al. „Solidarności” – Jagiellońska – Ratuszowa lub al. „Solidarności” – Szwedzka.
W tym etapie prac tramwaje kursują bez zmian. Pomiędzy ul. Wileńską a 11 Listopada zamknięte zostały również droga dla rowerów po północnej stronie ul. Targowej i kontrapas rowerowy. Objazd dla rowerzystów został poprowadzony południową stroną jezdni, gdzie wytyczono ciąg pieszo-rowerowy (przy przejściu dla pieszych za ul. 11 Listopada a przed przystankiem tramwajowym został wytyczony przejazd rowerowy).
W kolejnym etapie prac, gdy plac budowy zwolni narożnik skrzyżowania z ul. 11 Listopada, droga dla rowerów zostanie otwarta. Przez cały czas przejście dla pieszych po północnej stronie ulicy będzie utrzymane. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do wiosny 2019 r.