Jak zwrócić bilet długookresowy
Wakacje to czas wyjazdów. Jeżeli wyruszamy na dłuższy urlop możemy skorzystać z opcji zwrotu biletu długookresowego. Wbrew pojawiającym się informacjom nie oznacza to „zawieszenia” karty miejskiej.
1 czerwca, wraz z wejściem w życie nowej taryfy, pasażerowie stołecznej komunikacji miejskiej zyskali nową możliwość – określenia dnia, od którego chcą dokonać zwrotu biletu. Zwrotu – nie zawieszenia. Data ta musi zawierać się pomiędzy bieżącym dniem, a dniem końca ważności zakodowanego, aktywnego kontraktu.
Dzięki tej możliwości nie trzeba już odwiedzać Punktu Obsługi Pasażerów ostatniego dnia przed urlopem. Bilet zostanie zakodowany tak, aby był ważny do dnia wyjazdu, a za pozostały czas pasażer otrzyma zwrot. Konieczne będzie jednak uiszczenie opłaty manipulacyjnej w wysokości 20 proc. wartości biletu, nie więcej jednak niż 50 zł.
Możliwość zwrotu biletu od wskazanego przez nas terminu natychmiast po jego zakupie, jest możliwa WYŁĄCZNIE w przypadku dokonania transakcji w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów. W sytuacji gdy kupujemy bilet poprzez jeden z pozostałych kanałów sprzedaży (np. biletomat, kiosk czy urząd pocztowy), jego ewentualny zwrot będzie możliwy dopiero po kilku dniach od daty zakupu (w skrajnych przypadkach nawet do 14 dni od daty zakupu).
Aby ponownie podróżować warszawską komunikacją należy kupić bilet i aktywować go podczas pierwszego przejazdu.