Nowy POP przy metrze Politechnika
Od 30 października podróżujący komunikacją miejską mogą korzystać z nowego Punktu Obsługi Pasażerów. 22. POP został otwarty na stacji Metro Politechnika.
POP Politechnika znajduje się w północnej części stacji, przy zejściach do metra od strony ul. Nowowiejskiej. Do dyspozycji podróżnych są trzy okienka, czynne od poniedziałku do piątku w godz. 7-20 i w soboty w godz. 10-17. Punkt posiada także pętlę induktofoniczną, ułatwiającą obsługę osobom z aparatem słuchowym.
W nowym punkcie odwiedzający mogą skorzystać ze wszystkich najważniejszych usług związanych z obsługą pasażerów. To m.in. dostęp do informacji pasażerskiej, sprzedaż biletów, personalizacja i przekodowanie Warszawskiej Karty Miejskiej, wnioski o zwrot biletu kodowanego, odwołania od wystawionych wezwań za jazdę bez ważnego biletu i wydawanie abonamentów w strefie płatnego parkowania niestrzeżonego. Podobnie jak w pozostałych punktach, także tu pasażerowie mogą składać skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej.
Większość POP-ów zlokalizowanych jest na stacjach metra, w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Na I linii metra są to stacje: Imielin, Służew, Politechnika, Centrum (dwa punkty), Świętokrzyska, Ratusz Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Marymont i Młociny. Na II linii metra POP-y można znaleźć na stacjach: Rondo ONZ, Świętokrzyska (niezależny od punktu przy I linii), Nowy Świat – Uniwersytet, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński. Trzy Punkty Obsługi Pasażerów dostępne są też na warszawskich dworcach: Wschodnim (Lubelska), Centralnym i Zachodnim. Jeden punkt funkcjonuje na Lotnisku Chopina, kolejny w Centrum Handlowym Blue City i jeden przy ul. Żelaznej 61, gdzie mieści się główna siedziba Zarządu Transportu Miejskiego.
Większość POP-ów funkcjonuje w dni robocze, za wyjątkiem wybranych, które otwarte są także w weekendy. Szczegółową informację o godzinach pracy poszczególnych punktów można sprawdzić na stronie: https://www.ztm.waw.pl/pop.php?c=500&l=1.