Bilet w komórce
Smartfon „prowadzi” kalendarz, steruje żaluzjami w domu albo lodówką, wyświetla filmy, odtwarza muzykę i jest podręcznym sklepem. Oczywiście pomaga także w korzystaniu z Warszawskiego Transportu Publicznego – możemy sprawdzić rozkład, wyszukać połączenie, zobaczyć gdzie aktualnie jest autobus czy tramwaj na który czekamy itd.
W smartfonie można mieć także bilet – dostępnych jest sześć komercyjnych aplikacji sprzedających bilety jednorazowe i czasowe. W zeszłym roku wprowadziliśmy kilka udogodnień – m.in. kupowanie biletów „na zapas”, bo są one w wirtualnym portfelu i kasujemy tylko ten, który akurat jest nam potrzebny.
Teraz doszła możliwość kupowania biletów długookresowych czyli 30 i 90 dniowych. Wspólnie z miejskimi informatykami przygotowaliśmy taki moduł w nowej aplikacji mobiWawa. Aplikacja to mobilna „odnoga” portalu MojaWarszawa, w którym można załatwić wiele urzędowych czynności – aplikacja będzie rozwijana i one także się w niej znajdą. My także chcemy dodać tam więcej spraw WTP. „Pierwsze koty za płoty” jak to się kiedyś mówiło i jako pierwsza pojawiła się właśnie możliwość kupowania biletów długookresowych.