Jedynie niezbędne dane
Spersonalizowana Warszawska Karta Miejska, wprowadzona do obiegu ponad rok temu, to znaczne udogodnienie dla pasażerów korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej. Umożliwia zakodowanie imiennych biletów długookresowych, nie wymaga podpisywania oraz okazywania dodatkowych dokumentów podczas kontroli. Jej największym atutem jest możliwość odzyskania niewykorzystanej części biletu w przypadku kradzieży lub zagubienia karty.
Wyrobienie karty jest bardzo proste – wystarczy wypełnienie specjalnego wniosku i złożenie go w Punkcie Obsługi Pasażera ZTM. Warto wspomnieć, że w procesie personalizacji WKM zbieramy jedynie niezbędne dane. Dlatego wymagamy m.in. numeru PESEL. Nie żądamy od pasażerów podawania numerów dokumentów tożsamości i adresu zamieszkania. W odróżnieniu od imion i nazwisk numer PESEL nigdy się nie powtarza i pozwala na ustalenie właściciela karty oraz zwrot środków lub przekodowanie części biletu w sytuacji gdy pasażer utracił kartę.
Wszystkie dane zbierane są przez ZTM zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych a pasażerowie wyrabiający WKM muszą wyrazić zgodę na ich przetwarzanie. Dane osobowe są przechowywane w formie papierowej i elektronicznej a dostęp do nich mają jedynie pracownicy posiadający stosowne certyfikaty.