Bilety czasowe i krótkookresowe przez komórkę
ZTM wprowadził kolejne ułatwienie dla pasażerów – możliwość zakupu biletów krótkookresowych przez telefon komórkowy. W ten sposób o każdej porze dnia i nocy można szybko kupić bilet i korzystać bez przeszkód z komunikacji miejskiej.
Z usługi „Płać komórką” mogą korzystać abonenci wszystkich sieci komórkowych (wcześniej usługa była dostępna tylko dla użytkowników sieci Plus i Play). Nowymi mobilnymi biletami można płacić we wszystkich środkach warszawskiej komunikacji miejskiej oraz co stanowi nowość – w pociągach Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej, tylko w strefie obowiązywania tzw. wspólnego biletu.
Usługa „Płać komórką” – czyli mobilny i wygodny sposób płacenia za przejazdy w komunikacji została uruchomiona 8 grudnia 2008 roku. Do niedawna w ramach tej usługi można było zakupić jedynie bilety czasowe – 20, 40, 60 i 90-minutowe. Do końca lipca br. z tej możliwości skorzystało już ponad 60 tysięcy pasażerów.
Żeby skorzystać z usługi należy założyć konto dzwoniąc pod numer *145# w sieci Plus i Play, a dla pozostałych sieci pod numer 791 145 145 i zarejestrować konto w systemie mPay. Sam zakup biletu jest bardzo prosty. Po połączeniu pasażer otrzyma na wyświetlaczu telefonu lub usłyszy w słuchawce (wybierając wersję głosową) instrukcję, która wskaże krok po kroku kolejne czynności związane z zakupem biletu.
Pasażerowie mogą korzystać z przysługujących im ulg. Wystarczy wpisanie odpowiedniego numeru – oczywiście wcześniej należy sprawdzić czy ulga nam się faktycznie należy. Podczas kontroli pasażer powinien zadzwonić pod bezpłatny numer widoczny na identyfikatorze kontrolera.