e-POP – kolejne sprawy załatwisz bez wychodzenia z domu
Zarząd Transportu Miejskiego wprowadził nowe funkcjonalności w elektronicznym Punkcie Obsługi Pasażerów. Od kwietnia można za jego pośrednictwem składać wnioski o Karty Ucznia oraz dokonywać płatności on-line za kolejną Kartę Miejską.
Elektroniczny Punkt Obsługi Pasażerów został rozbudowany o nowe funkcje. Na stronie e-pop.wtp.waw.pl można:
- złożyć wniosek o Kartę Ucznia. Karta ta upoważnia uczniów szkół podstawowych do bezpłatnych przejazdów pojazdami Warszawskiego Transportu Publicznego w pierwszej i drugiej strefie biletowej. Uprawnienia przysługują dzieciom i młodzieży uczęszczającym do stołecznych szkół podstawowych oraz warszawiakom dojeżdżającym do podwarszawskich szkół;
- złożyć wniosek o wydanie duplikatu Warszawskiej Karty Miejskiej i zapłacić za niego on-line. Pierwsza karta wydawana jest bezpłatnie. Za duplikat pobierana jest opłata w wysokości 14 zł.
W e-POP-ie dostępne są także usługi:
- złożenie wniosku o spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską lub o spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską z uprawnieniami Karty warszawianki / Karty warszawiaka, Karty młodej warszawianki / Karty młodego warszawiaka;
- złożenie wniosku o uprawnienia Karty warszawianki / Karty warszawiaka, Karty młodej warszawianki / Karty młodego warszawiaka;
- złożenie wniosku dotyczącego windykacji należności np. reklamacji, stanu zadłużenia, zwrotu pieniędzy lub potwierdzenia spłaty zadłużenia;
- spotkanie z pracownikiem ZTM dotyczące korzystania z Warszawskiego Transportu Publicznego.
W tym roku planowane jest udostępnienie kolejnych usług związanych z: obsługą wniosków o bezpłatne lub ulgowe przejazdy dla rodzin wielodzietnych; uzyskaniem informacji o zadłużeniu z tytułu opłat dodatkowych (informacja generowana automatycznie on-line po wprowadzeniu odpowiednich danych w systemie); możliwością potwierdzenia tożsamości za pomocą profilu zaufanego oraz dodaniem formularzy w jęz. angielskim i ukraińskim.
Elektroniczny Punkt Obsługi Pasażerów – uruchomiony w marcu 2022 roku – jest platformą, która umożliwia załatwienie on-line wielu spraw związanych z komunikacji miejską. W ciągu roku – na podstawie wniosków złożonych za pośrednictwem strony e-pop.wtp.waw.pl – wydano ponad 10,5 tys. Warszawskich Kart Miejskich i uprawnień Karty warszawiaka lub warszawianki. Jednocześnie pracownicy ZTM odbyli ponad 11,6 tys. spotkań z pasażerami WTP.
Zachęcamy do korzystania z e-POP-u.