Aplikacja mobiWAWA
CZYM JEST MOBIWAWA?
mobiWAWA to miejska aplikacja mobilna umożliwiająca:
- zakup biletu długookresowego 30 i 90 dniowego ważnego w 1, 2 i 1+2 strefie biletowej, w tym również Biletu Warszawiaka,
- zakup biletu seniora (65+),
- korzystanie z Karty Ucznia,
- uzyskanie zniżek wynikających z posiadania uprawnień Karty warszawiaka,
- uzyskanie uprawnień do darmowych przejazdów dla osób 70+, zasłużonych dawców przeszczepu i honorowych dawców krwi,
- zarządzanie zakupionym biletem: aktywowanie, zawieszanie, odwieszania, przedłużanie,
- okazanie kodu QR biletu do kontroli,
- okazanie kodu QR uprawnień Karty warszawiaka
- otwarcie bramki metra przy użyciu kodu QR biletu lub wejściówki do metra.
MOBIWAWA – JAK KORZYSTAĆ Z APLIKACJI?
1. Pobierz aplikację ze sklepu internetowego: Google Play lub App Store.
pobierz mobiWAWA z GOOGLE PLAY
pobierz mobiWAWA z APP STORE
2. Zaloguj się do aplikacji poprzez Węzeł Krajowy lub portal mojaWARSZAWA:
- Węzeł Krajowy (profil zaufany, bankowość elektroniczna lub inny dostawca tożsamości) – logując się poprzez węzeł krajowy możesz korzystać z uprawnień Karty warszawiaka, które były zakodowane na Twojej karcie miejskiej lub zawnioskować o ww. uprawnienia dzięki weryfikacji stałego adresu zameldowania na terenie m. st. Warszawy. Osoby zamieszkałe w Warszawie i rozliczające podatek dochodowy od osób fizycznych w urzędzie skarbowym na terenie m.st. Warszawa, które po raz pierwszy wnioskują o przyznanie uprawnień weryfikowane są na podstawie wniosku złożonego za pośrednictwem Punktu Obsługi Pasażerów ZTM, elektronicznego Punktu Obsługi Pasażerów ZTM lub miejskiego portalu e-usług Moja Warszawa. Możesz także uzyskać uprawnienia do bezpłatnych przejazdów dla osób, które ukończyły 70 rok życia, zasłużonych dawców przeszczepu i honorowych dawców krwi lub zakupić roczny bilet seniora (65+).
- Portal mojaWARSZAWA (logowanie poprzez nazwę użytkownika i hasło po wcześniejszym założeniu konta w aplikacji mobiWAWA przy wykorzystaniu opcji ZAREJESTRUJ SIĘ) – logując się poprzez utworzone konto nie możesz korzystać z uprawnień Karty Warszawiaka, uzyskać uprawnień do bezpłatnych przejazdów dla zasłużonych dawców przeszczepu i honorowych dawców krwi, a także osób, które ukończyły 70. rok życia oraz o nie zawnioskować. Nie możesz także zakupić rocznego biletu seniora (65+).
3. Kup bilet w aplikacji:
Aby zakupić bilet długookresowy w aplikacji mobiWAWA, wybierz przycisk Kup bilet i postępuj zgodnie z instrukcją wyświetlaną na ekranie.
JAKIE BILETY KUPISZ W APLIKACJI?
30-DNIOWE IMIENNE:
strefa: 1
normalny: 110 zł
ulgowy: 55 zł
strefa: 2
normalny: 112 zł
ulgowy: 56 zł
strefa: 1+2
normalny: 180 zł
ulgowy: 90 zł
Warszawiaka
strefa: 1+2
normalny: 98 zł
ulgowy: 49 zł
Młodego Warszawiaka
strefa: 1+2
–
ulgowy: 49 zł
90-DNIOWE IMIENNE:
strefa: 1
normalny: 280 zł
ulgowy: 140 zł
strefa: 2
normalny: 282 zł
ulgowy: 141 zł
strefa: 1+2
normalny: 460 zł
ulgowy: 230 zł
Warszawiaka
strefa: 1+2
normalny: 250 zł
ulgowy: 125 zł
Młodego Warszawiaka
strefa: 1+2
–
ulgowy: 125 zł
Roczny bilet seniora (65+)
strefa: 1+2
–
ulgowy: 50 zł
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA I ODPOWIEDZI
Obsługa aplikacji
W aplikacji skorzystasz z usług przewidzianych dla posiadaczy Karty Warszawiaka oraz kupisz bilety 30- oraz 90- dniowe WTP z wyłączeniem biletów z oferty Warszawa+. W aplikacji można dodatkowo zakupić roczny bilet seniora (65+), uzyskać uprawnienia do bezpłatnych przejazdów dla zasłużonych dawców przeszczepu i honorowych dawców krwi, a także osób, które ukończyły 70. rok życia oraz korzystać z Karty Ucznia, jeśli została ona wcześniej wydana na plastikowym nośniku. W przyszłości w aplikacji pojawią się także inne usługi miejskie. Użytkownik może mieć tylko jedną kartę miejską podpiętą do swojego konta.
Jeśli chcesz korzystać z aplikacji mobiWAWA, najpierw musisz się do niej zalogować. Na ekranie startowym kliknij przycisk „Przejdź do logowania”, a po przeniesieniu się na stronę logowania będziesz mieć do wyboru dwie możliwości:
- logowanie przez Krajowy Węzeł Identyfikacji Elektronicznej login.gov.pl (tj. wybranego przez Ciebie dostawcę tożsamości)
- logowanie przez nazwę użytkownika i hasło do konta założonego na portalu mojaWARSZAWA.
Po zalogowaniu do aplikacji mobiWAWA, zostaną tam przekazane Twoje dane osobowe. Wyrażasz na to dobrowolną zgodę w trakcie tworzenia nowego konta użytkownika w aplikacji.
Kod PIN usprawnia odblokowywanie aplikacji mobiWAWA – wpisujesz tylko 4 cyfry zamiast logować się każdorazowo. Kod PIN ustalasz, kiedy po raz pierwszy logujesz się do aplikacji.
Kod PIN może zostać zastąpiony uwierzytelnieniem przez biometrię – możesz włączyć taką możliwość w ustawieniach, w sekcji „Mój profil”, dostępnej po zalogowaniu do aplikacji.
Jeśli nie pamiętasz swojego kodu PIN, zawsze możesz go zmienić. Wystarczy kliknąć w opcję „Nie pamiętam PIN-u”, ponownie zalogować się do aplikacji i ustalić nowy numer.
Kody QR służą do potwierdzenia posiadanych uprawnień. Kod QR okazujesz kontrolerowi ZTM w trakcie kontroli biletów, a wejściówką do metra otwierasz bramki.
Jeśli chcesz kupić w aplikacji bilet imienny lub uzyskać uprawnienia do bezpłatnych przejazdów, wgranie zdjęcia jest konieczne. Zdjęcie to będzie potrzebne przy kontroli, aby kontroler miał pewność, że aplikacją posługuje się uprawniona osoba.
Nie. Aktualnie w aplikacji mobiWAWA nie została przewidziana możliwość przenoszenia biletu bądź uprawnień do bezpłatnych przejazdów z Warszawskiej Karty Miejskiej.
Aplikacja mobiWAWA umożliwia zakup biletów 30- oraz 90-dniowych, normalnych lub ulgowych zarówno na 1, 2 jak i 1+2 strefę biletową uwzględniając ofertę Biletu Warszawiaka, rocznego biletu seniora (65+) oraz wgranie uprawnień do bezpłatnych przejazdów dla osób, które ukończyły 70. rok życia, zasłużonych dawców przeszczepu i honorowych dawców krwi, a także korzystanie z Karty Ucznia. W aplikacji nie można kupić biletu z oferty Warszawa+.
Do kupienia biletu służy opcja „Kup bilet”. Po jej wybraniu zostaniesz przekierowany do katalogu dostępnych biletów. Tam będzie można wybrać konkretny typ biletu i za niego zapłacić.
Za bilety możesz płacić online – za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych Przelewy24 należącego do PayPro S.A. Wybrany w aplikacji bilet opłacisz w trakcie dokonywania jego zakupu.
Tak. W trakcie kupowania biletu pasażer może zaznaczyć pole „Aktywuj”, a następnie „Potwierdź aktywację”. Możesz też aktywować go w dowolnie wybranym przez siebie terminie.
Wniosek o wystawienie faktury VAT możesz złożyć w momencie zakupu biletu. Taki wniosek możesz złożyć również:
- mailowo na adres: ztm@ztm.waw.pl lub przez ePUAP,
- listownie na adres siedziby ZTM: ul. Grochowska 316/320, 03-839 Warszawa, wskazując jednocześnie sposób odbioru/wysyłki faktury.
Fakturę VAT Użytkownik będzie mógł odebrać:
- drogą elektroniczną na adres email podany we wniosku,
- drogą tradycyjną na adres korespondencyjny podany we wniosku,
- osobiście w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM.
Bilet długookresowy, kupiony w aplikacji, można zwrócić na dwa sposoby:
- bezpośrednio z poziomu aplikacji mobiWawa, wybierając w „Szczegóły biletu” funkcję „Zwróć bilet”. Użytkownik może wybrać termin zwrotu biletu oraz podać numer swojego rachunku bankowego na który otrzyma zwrot pieniędzy,
- osobiście w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM w Warszawie, odbierając środki pieniężne w formie gotówkowej.
Zwroty biletów dokonywane są na zasadach określonych w obowiązującej Taryfie przewozowej.
Tak, bilet może zostać zawieszony bezpośrednio z aplikacji mobiWAWA. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i użyć opcji „Zawieś bilet”. Zawieszenia realizowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Bilet można odwiesić w aplikacji mobiWAWA. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i użyć opcji „Odwieś bilet”. Zawieszony okres ważności biletu zostanie automatycznie dodany. Zawieszenia realizowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Rozpatrywaniem reklamacji związanych z zakupem biletów WTP w aplikacji, wystawianiem faktur za zakupione bilety, a także kontrolą zakupionych biletów zajmuje się Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie (ZTM).
Najstarsze bramki metra nie są technologicznie zgodne ze standardem NFC stosowanym w telefonach komórkowych. W przyszłości, w miarę wymiany bramek na obsługujące ten standard, planujemy rozszerzyć funkcjonalność aplikacji w tym zakresie.
Uprawnienia / zniżki w aplikacji
Tak, jeśli posiadasz ważne uprawnienia Karty Warszawiaka na Warszawskiej Karcie Miejskiej, to zostaną one automatycznie do Ciebie przypisane pod warunkiem zalogowania się do aplikacji poprzez Węzeł Krajowy.
W aplikacji wybierasz opcję „Uzyskaj kartę warszawiaka” i wyrażasz zgodę jednorazową na weryfikację adresu zameldowania. Po pozytywnej weryfikacji uprawnienia zostaną nadane automatycznie. Możesz zawnioskować o ww. uprawnienia po zalogowaniu się do aplikacji poprzez Węzeł Krajowy.
Jeśli chcesz uzyskać uprawnienia do Karty Warszawiaka na podstawie adresu zamieszkania w Warszawie i rozliczania podatku od osób fizycznych w jednym z warszawskich urzędów skarbowych, to musisz wybrać się do Punktu Obsługi Pasażerów ZTM lub złożyć wniosek za pośrednictwem elektronicznego Punktu Obsługi Pasażerów ZTM albo miejskiego portalu e-usług Moja Warszawa. Wszystkie informacje dot. uzyskania uprawnień znajdują się w dedykowanej zakładce.
Katalog ofert dostępny jest w menu głównym aplikacji „Oferty dla Ciebie”. W celu skorzystania z wybranej oferty należy w placówce okazać „Kod QR uprawnienia” z aplikacji mobiWAWA.
Dziecko musi mieć wydaną przez Zarząd Transportu Miejskiej w Warszawie Karty z nadanymi uprawnieniami. Do przeniesienia uprawnień do aplikacji trzeba utworzyć konto dla dziecka na platformie MojaWarszawa. Można to zrobić bezpośrednio z aplikacji poprzez przycisk „Zarejestruj się” dostępną na etapie logowania. Danymi do logowania w aplikacji będą: adres e-mail i hasło utworzone podczas rejestracji. Podczas pierwszego logowania użytkownik wybiera typ konta Karta Ucznia oraz podaje numer aktualnej Karty Ucznia dziecka z ważnym uprawnieniem. W celu weryfikacji dodatkowo trzeba podać dodatkowe dane w postaci np. PESEL, daty urodzenia dziecka. Po poprawnym przejściu weryfikacji należy dodać zdjęcie dziecka.
Co zrobić, jeśli…
Nie, Twój bilet zapisany jest na Twoim osobistym koncie, a nie w urządzeniu. Jeśli zgubisz telefon, możesz zalogować się na swoje konto na innym urządzeniu i kontynuować korzystanie z usług na nim.
W szczególnych przypadkach kontroler ma możliwość weryfikacji terminu ważności biletu w aplikacji mobiWAWA, nawet mimo braku zasięgu lub rozładowanego telefonu. Trzeba wówczas okazać dokument tożsamości ze zdjęciem oraz podać dodatkową informację w postaci numeru telefonu. Jeśli masz problem z kupieniem biletu w aplikacji (np. błąd aplikacji), to musisz kupić bilet w inny sposób (np. w biletomacie). Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualny fakt przejazdu Użytkownika bez ważnego biletu.
Aplikacja umożliwia otwarcie bramek metra przy pomocy opcji „Wejściówka do metra”, która nie wymaga aktywnego połączenia z siecią. Wejściówka generowana jest w postaci kodu QR.
Jeśli zauważysz błąd w działaniu aplikacji mobiWAWA lub nie jesteś pewny czy udało się załatwić poprawnie daną sprawę, możesz przesłać zgłoszenie w sekcji „Mój profil”, klikając wariant „Zgłoś problem”. Będziesz mieć możliwość określenia kategorii zgłaszanego problemu, jego opisania, dołączenia zrzutów ekranu z błędem i przekazania go do właściciela i administratora aplikacji.
Zgłoszenie przekazane za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa19115 trafi do biur Urzędu miasta stołecznego Warszawy i/lub Urzędów Dzielnic, a niekiedy do jednostek organizacyjnych. Odpowiedź otrzymasz za pośrednictwem portalu Warszawa19115.