Bliżej pasażera – Punkty Obsługi Pasażerów
Październikowe wydanie firmowego magazynu jest poświęcone organizacji i funkcjonowaniu Punktów Obsługi Pasażerów. TEMAT NUMERU otwieramy materiałem „Bliżej pasażerów”, w którym przedstawiamy „w pigułce” historię Punktów Obsługi Pasażerów. Właśnie tam pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego są bardzo blisko pasażera. POP-y, często nazywane „pierwszą linią frontu”, są wizytówką firmy.
Staraliśmy się pokazać, jak zmieniał się system sprzedaży biletów, jak od konduktorów przeszliśmy do nowoczesnych Punktów Obsługi Pasażerów, jak szybko zapomnieliśmy o dziurkowanych biletach i dziś nie wyobrażamy sobie, jak można nie mieć w portfelu Warszawskiej Karty Miejskiej lub Elektronicznej Legitymacji Studenckiej. Rozmawiamy z pracownikami Działu Sprzedaży Biletów, od wielu lat związanymi z Zarządem Transportu Miejskiego, opowiadającymi o tym, jak było kiedyś i jak jest dzisiaj. Zamykamy tę część mini przewodnikiem po podobnych miejscach obsługi pasażerów w trzech miastach: Gdańsku, Poznaniu i Krakowie.
W AKTUALNOŚCIACH przypominamy o zmianach organizacji ruchu i tras komunikacyjnych, związanych z budową rond na Tamce i remontem estakad na Trasie Toruńskiej. Piszemy również o nowych liniach podmiejskich, uruchomionych w gminach Lesznowola i Ożarów Mazowiecki, a także o decyzji prezydent Warszawy zezwalającej na rozpoczęcie oczekiwanej inwestycji, czyli budowy linii tramwajowej na Tarchomin. Wreszcie przypominamy, że ZTM konsekwentnie walczy z fałszerzami biletów komunikacji miejskiej.
W cyklu „Tam, gdzie kiedyś dzwoniły tramwaje” opowiadamy o sieci szynowej w Gubinie. A w KOMUNIKACJI NA ŚWIECIE zapraszamy na oryginalną przejażdżkę tramwajem wśród skał w niemieckim Bad Schandau, gdzie motorniczowie przekazują sobie na trasie… berło. Dlaczego? Warto przeczytać.
Wracamy do „czerwonego autobusu”, czyli Chaussona, który był bohaterem tegorocznych Dni Transportu Miejskiego.
Zachęcamy do lektury!