iZTM o nadzorze i kontroli komunikacji miejskiej
Sierpniowe wydanie firmowego magazynu jest poświęcone nadzorowi i kontroli funkcjonowania komunikacji miejskiej w aglomeracji warszawskiej. TEMAT NUMERU otwieramy rozmową z szefem Działu Nadzoru Przewozów Zarządu Transportu Miejskiego. W centrali ruchu przy Żelaznej 61 dyżurni przez 24 godziny prowadzą monitoring komunikacji miejskiej. Muszą szybko reagować na awarie i utrudnienia. Zaś pracownicy „w ruchu” kontrolują praktycznie wszystko – punktualność, stan techniczny pojazdu, oznakowanie taboru, przystanki, klimatyzację i ogrzewanie (w zależności od pory roku).
W fotoreportażu przedstawiamy jeden dzień pracy dyżurnych i dyspozytorów – 22 czerwca, kiedy na Stadionie Narodowym był koncert Paula McCartney’a, a nad Wisłą tradycyjne „wianki”.
W AKTUALNOŚCIACH piszemy o powrocie tramwajów na Puławską oraz o zmianach w organizacji komunikacji tak, aby pasażerowie jak najmniej odczuli konieczne zamknięcie odcinka I linii metra, od stacji Ratusz Arsenał do stacji Politechnika. W wakacje bywamy roztargnieni i wiele rzeczy zostawiamy w pojazdach komunikacji miejskiej. Podpowiadamy, jak – bez stresu – postępować, aby zgubę odzyskać. Na koniec piszemy o sukcesie systemu wypożyczalni rowerów Veturilo, który „skończył roczek”. Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz – częstując warszawiaków i turystów urodzinowym tortem – powiedziała, że „stworzyliśmy w stolicy modę na rower”.
W cyklu „Tam, gdzie kiedyś dzwoniły tramwaje” odwiedzamy Zgorzelec. Miasto leży nad Nysą Łużycką, przez którą przebiega granica polsko-niemiecka. Przez most można przejść do Görlitz. Przed II wojną światową było to jedno miasto, z jedną siecią tramwajową. W Görlitz nadal jeżdżą tramwaje, czy wrócą do Zgorzelca?
Zapraszamy także do wiecznego miasta. Rzym bywa miastem zaskakującym. Plusy i minusy tamtejszej komunikacji przedstawiamy w KOMUNIKACJI NA ŚWIECIE.
Czy Państwo pamiętają jeszcze trolejbusy? O skrzyżowaniu autobusu z tramwajem, który z ulic Warszawy zniknął w 2000 roku można przeczytać w
Z ŻYCIA KMKM. Warto dodać, że w stołecznym KMKM jest jeden zabytkowy trolejbus z przyczepką.
Zachęcamy do lektury!