Jak działa TBM
Warszawski Transport Publiczny jest już w blokach startowych – nieuchronnie zbliża się koniec wakacji i powrót warszawiaków do szkół i miejsc pracy a WTP do ruchu na pełnych obrotach. Już w ostatnią sobotę sierpnia Punkty Obsługi Pasażerów będą czynne tak jak dni powszednie.
Od 2 września wracają standardowe rozkłady jazdy w całej sieci WTP; natomiast POP-y będą czynne niestandardowo bo we wrześniu i październiku dłużej. Będzie też kilka nowości, np. w Wawrze autobusy pojadą nowymi ulicami Tawułkową i Liliową, na wrzesień szykujemy także korektę trasy 198 tak aby autobusy podjeżdżały do nowego liceum w Wesołej.
Przypominamy także co to jest i jak działa tarcza TBM bo taka maszyna rozpoczęła już drążenie (choć właściwsze byłoby określenie „budowę”) tunelu ostatniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie. Wszystkie tunele linii M2 są budowane takimi nowoczesnymi urządzeniami, które nie tylko „wiercą” tunel w gruncie ale równocześnie budują jego betonowe ściany, a wszystko dzieje się w sposób zautomatyzowany. I to w tempie kilkunastu metrów na dobę. W porównaniu z radziecką technologią budowy tuneli linii M1 to technologiczna przepaść.