Metro zmienia Warszawę
Właśnie uruchomiliśmy centralny odcinek II linii metra. Była to najbardziej skomplikowana inwestycja budowlana w Warszawie – tunele metra zostały poprowadzone pod Wisłą, skarpą wiślaną oraz I linią metra. Była to także największa stołeczna inwestycja. Koszt budowy wyniósł 4,117 mld złotych, z czego aż 2,7 mld zł pozyskaliśmy z funduszy unijnych. Z tej okazji zapraszamy do lektury specjalnego wydania naszego miesięcznika iZTM, poświęconego w całości uruchomionej wczoraj II linii metra.
Dzięki nowej linii, przejazd z Pragi na Wolę zajmie pasażerom zaledwie kilka minut. W godzinach szczytu komunikacyjnego będzie to więc najszybsza i najbardziej wygodna forma przemieszczania
się pomiędzy brzegami Wisły.
Już w przyszłym roku rozpocznie się budowa kolejnych sześciu stacji II linii, a do 2022 roku ma powstać pięć kolejnych. Inwestycja również będzie współfinansowana ze środków unijnych, a dzięki rozbudowie II linii w zasięgu metra znajdzie się już 70 procent mieszkańców naszego miasta.
Metro ożywiło już Kabaty, Mokotów i Bielany, teraz podobną metamorfozę przejdzie także Praga. Metro zmienia Warszawę.