Rowerowy 2015
Drogi rowerowe z kostki Bauma, postrzeganie współpracowników dojeżdżających do pracy rowerem jako dziwaków oraz jednoślady służące jedynie do przejażdżek rekreacyjnych odchodzą powoli do lamusa. Obecnie ruch rowerowy stanowi prawie trzy procent podróży po Warszawie. Tematem numeru marcowego iZTM są rowery, zarówno Veturilo, które po raz czwarty wystartowało 1 marca, ale też plany miasta w zakresie rozwoju infrastruktury rowerowej, zasady bezpiecznego podróżowania rowerem oraz sposoby przygotowania jednośladu do jazdy po zimowej przerwie.
W zeszłym roku udało się nam podwoić długość pasów rowerowych do 16 km, a nasz plan na ten rok zakłada wytyczenie kolejnych 15 km – mówi Mikołaj Pieńkos z Sekcji Rozwoju Ruchu Rowerowego ZTM. Opowiada również o planowanych przez ZTM na najbliższe lata drogach rowerowych i nowościach z zakresu badania natężenie ruchu rowerowego.
Zasady bezpiecznego podróżowania rowerem po mieście oraz niezbędne wyposażenie rowerzysty i jednośladu przybliża asp. sztab. Paweł Przestrzelski z Komendy Stołecznej Policji. O sposobach przygotowania roweru przed wybraniem się w pierwszą trasę po zimowej przerwie dowiedzą się Państwo z poradnika, opracowanego we współpracy z serwisem rowerowym JR Concept. Do korzystania z wypożyczalni roweru publicznego Veturilo zachęca Beata Pietrzak, która w 2014 roku wypożyczała rower ponad tysiąc razy.
Na łamach rubryki „Z kart historii komunikacji miejskiej” wybieramy się w ostatnią podróż wąskotorową koleją jabłonowsko-karczewską.
Do czasów teraźniejszych wracamy w dziale „Komunikacja na świecie” i odwiedzamy niemieckie miasteczko Nordhausen, gdzie od 10 lat tramwaje jeżdżą po torach kolejowych.