Pomocnik niepełnosprawnych – Warszawski Transport Publiczny

Pomocnik niepełnosprawnych

piktogram miejsca oczekiwania osoby z niepełnosprawnościami: osoba na wózku oraz literka i umieszczone na niebieskim tle

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie zarządza trzema węzłami przesiadkowymi, które pełnią dodatkowo funkcję dworców autobusowych – Metro Młociny, Metro Wilanowska i Dworzec Wschodni (Lubelska).

W obrębie tych obiektów jest udzielana pomoc pasażerom niepełnosprawnym oraz osobom o  ograniczonej sprawności ruchowej, w celu ułatwienia skorzystania z usług przewoźników.
W związku z tym na terenie dworców wyznaczone zostały specjalne miejsca, gdzie podróżny powinien się stawić najpóźniej na 30 minut przed planowanym odjazdem.

Metro Młociny – miejsce oczekiwania znajduje się koło przystanku autobusów dalekobieżnych – pomiędzy Parkingiem Parkuj i Jedź a pętlą autobusową, obok schodów prowadzących na antresolę.

Na Dworcu Wschodnim – miejsce oczekiwania znajduje się na dworcu autobusów dalekobieżnych – od strony ul. Lubelskiej, przy pomieszczeniu technicznym ZTM.

Przy Metrze Wilanowska – miejsce oczekiwania znajduje się przy Parkingu Parkuj i Jedź – przy wyjściu w kierunku pętli autobusów miejskich i dalekobieżnych.

Osoba planująca odbyć podróż i chcąca skorzystać z pomocy, proszona jest o zgłoszenie takiej potrzeby pod numerem telefonu 22 540 18 16, 22 540 18 17 lub wypełnienie poniższego formularza.
Uprzejmie prosimy o przesłanie zgłoszenia najpóźniej na 36 godzin przed planowaną godziną odjazdu Państwa autobusu.

WAŻNE!

Zarząd Transportu Miejskiego odpowiada jedynie za udzielanie pomocy w obrębie dworców

Za prawidłowe wykonanie kursu i przewiezienie osoby niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej odpowiada przewoźnik. Wobec powyższego zalecamy wcześniejsze skontaktowanie się z przewoźnikiem i potwierdzenie możliwości odbycia przejazdu. Poniżej przedstawiamy wykaz przewoźników korzystających z ww. dworców i danych kontaktowych

Metro Młociny

Lp

Przewoźnik

Telefon

Inny kontakt

1

Klimkiewicz Adam Przewozów Osób

602 118 809
513 890 299

2

Flixbus Polska Sp. z o.o.

22 307 93 34

Jeśli poruszasz się na wózku inwalidzkim, zgłoś się do biura obsługi klienta Flixbus na 7 dni przed podróżą, aby upewnić się, że przejazd tym kursem będzie możliwy.

Jeśli pomimo ograniczeń możesz zająć zwykłe miejsce siedzące, możesz łatwo zarezerwować przejazd na własną rękę. Na 36 godzin przed odjazdem należy zarejestrować wózek inwalidzki, urządzenia pomagające w chodzeniu oraz inne pomoce ortopedyczne.

W tym celu skorzystaj z formularza.

Metro Wilanowska

Lp

Przewoźnik

Telefon

Inny kontakt

1

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej „POLONUS” w Warszawie S.A.

22 123 75 44 (w dni robocze)

Konieczność wypełnienia formularza dostępnego na stronie internetowej: dworzeconline.pl lub pkspolonus.pl

2

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej sp. z o.o. w Grójcu

48 664 20 21

Dworzec Wschodni (Lubelska)

Lp

Przewoźnik

Telefon

Inny kontakt

1

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej „POLONUS” w Warszawie S.A.

22 123 75 44 (w dni robocze)

Konieczność wypełnienia formularza dostępnego na stronie internetowej: dworzeconline.pl lub pkspolonus.pl

2

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Garwolinie S.A.

699 846 286

3

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Łukowie S.A.

25 798 22 40 (w godz. 6.00-18.00)

4

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Biłgoraju Sp. z o.o.

570 555 891 (w godz. 8.00-20.00)
84 686 10 46

5

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej „Sokołów” w Sokołowie Podlaskim S.A.

724 548 311

6

Przewóz Osób Andrzej Gajda

609 475 755

7

Usługi Przewozowe Jan Brojek

600 172 176

8

Gigabus.pl sp. z o.o.

791 466 644

9

TIM TRAWEL Marzena Żelewska

505 955 702

10

Czapliccy Przewozy Krajowe i Zagraniczne Osób S. C.

734 646 993

11

EMITUR Grzegorz Włoga

517 495 989

12

MAGNAT-BUS

733 618 617 (w godz. 8.00-20.00)

13

Firma „FORTUNA” Oborski Stanisław Jacek

604 277 796

Stan na 7 lutego 2025

MobileMS
Open Font License