30 lat Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej
Wszystko zaczęło się od krótkiego ogłoszenia w tygodniku kolejarskim „Sygnały”. Sympatycy komunikacji miejskiej po raz pierwszy spotkali się 11 kwietnia 1980 roku. Obecnie – Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie – po 30 latach istnienia jest stowarzyszeniem liczącym ponad 200 członków i mogącym pochwalić się wieloma osiągnięciami w zachowywaniu „komunikacyjnego” fragmentu historii naszego miasta.
Klub tworzą różni ludzie. Wśród jego członków można znaleźć prawników, lekarzy, motorniczych, kierowców autobusów oraz uczącą się młodzież. Wszystkich łączy zainteresowanie pojazdami, którymi codziennie przemieszczają się tysiące mieszkańców stolicy. Dla większości autobus lub tramwaj to tylko środek transportu, którym podróżuje się do szkoły lub pracy. Dla miłośników komunikacji to pojazdy „z duszą”. Dzięki nim, podczas Nocy Muzeów na warszawskich ulicach królują kultowe Jelcze, zwane „ogórkami”, a w sezonie letnim można się przejechać zabytkowym tramwajem, w którym przewodnik opowie historię miasta, również tę komunikacyjną.
Staraniem miłośników w latach 90. rozpoczęto gromadzenie zabytkowych tramwajów. Spółka Tramwaje Warszawskie może pochwalić się najstarszymi wagonami, jakie jeździły po mieście. Na przełomie tysiącleci Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej rozpoczął organizowanie własnej kolekcji zabytkowych autobusów. Zaczęło się od jednego „ogórka”, który zaprezentowano podczas I Dni Transportu Publicznego we wrześniu 2002 roku. Do chwili obecnej miłośnicy komunikacji zgromadzili kilka „ogórków” (w tym pogotowie techniczne oraz cabrioleta), Berlieta, dwa Sany i świeżo wyremontowanego Ikarusa 260. Te wszystkie pojazdy są „czynnymi” zabytkami techniki, czyli jeżdżą. Wkrótce rozpocznie się również remont Chaussona AH48, który był pierwszym prawdziwym autobusem, jaki pojawił się w Warszawie po II wojnie światowej.
W związku z żałobą narodową, zaplanowane na niedzielę (11.04.) kursy specjalnej linii tramawajowej 30, zostały odwołane.