Na Młocinach nie wciśniesz nawet szpilki
Warszawski system P+R „święci triumfy”. Do parkingów codziennie całkowicie zapełnianych, dołączył w tym tygodniu postój na węźle Młociny. O 100 proc. wzrosło też zapełnienie parkingu przy ul. Połczyńskiej.
Na czteropiętrowym parkingu P+R Metro Młociny dostępnych jest 990 miejsc. To największy tego typu obiekt w Warszawie. Mimo to już drugi dzień z rzędu (od 4 października) zapełniony jest całkowicie. Zarząd Transportu Miejskiego, widząc rosnące zainteresowanie kierowców, uruchomił na terenie węzła na Młocinach drugi parking – P+R Metro Młociny II, który znajduje się tuż obok pętli tramwajowej. Zmieści się na nim 67 aut. Parking, choć działa w systemie P+R, jako jedyny jest czynny przez całą dobę. Sęk w tym, że i on błyskawicznie się zapełnił. Po godz. 10.30 także i tam znalezienie wolnego miejsca „graniczy z cudem”.
Oprócz parkingu na Młocinach, całkowicie zapełniane są codziennie postoje: Metro Marymont (391 miejsc), Metro Wilanowska (275 miejsc), Stokłosy (105 – co ciekawe są tam tylko 102 miejsca, ale kierowcy wykorzystują każdy wolny skrawek terenu) i Ursynów (162).
Wzrasta również zainteresowanie pozostałymi dwoma parkingami – Anin SKM i Połczyńska. Przy przystanku kolejowym w Aninie jest 80 miejsc. Dzień w dzień zajętych jest prawie 60. Zainteresowanie tym parkingiem wzrosło po uruchomieniu nowej linii SKM – S1 do Otwocka. Natomiast zapełnienie P+R Połczyńska wzrosło o 100 proc… w porównaniu z ubiegłym rokiem. Spośród 500 dostępnych tam miejsc zajętych jest średnio ponad 70. W ubiegłym roku zajętość nie przekraczała 35 miejsc. Kiedy, w związku z budową centralnego odcinka II linii metra, zwiększą się utrudnienia w ruchu kołowym w centrum Warszawy, powinno zwiększyć się także zainteresowanie tym parkingiem. Warto wspomnieć, że ZTM wydłużył dobę parkingową na tym obiekcie. Do niedawna, jako jedyny parking, czynny był tylko do godz. 20. Teraz – do 2.30.
Docelowo cały system P+R ma liczyć ok. 30 parkingów. Aktualnie trwa budowa tego typu obiektu w al. Krakowskiej, przy pętli Okęcie. Będzie gotowy do użytku w połowie przyszłego roku. Rozpoczęła się także budowa parkingów w Wawrze (przy przystanku SKM) oraz w Ursusie (przy planowanym przystanku kolejowym Ursus-Niedźwiadek). Parking przy przystanku SKM w Rembertowie jest obecnie w fazie projektowania. W ramach drugiego etapu projektu planowane jest również wybudowanie parkingu w Wesołej i Falenicy. W przypadku tej pierwszej lokalizacji ZTM nie otrzymał jeszcze terenu od PKP. W przypadku Falenicy trwa proces wydawania decyzji lokalizacyjnej.