Stadion bez pociągów
21 marca rozpoczęła się gruntowna przebudowa przystanku kolejowego Warszawa Stadion. Do końca października nie będą się na nim zatrzymywały żadne pociągi. Z tego powodu zmienione zostanły rozkłady jazdy Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich.
Przystanek znajduje się tuż obok budowanego Stadionu Narodowego. Jego remont ma związek ze zbliżającymi się mistrzostwami EURO 2012.
Wprawdzie tory biegnące przez przystanek Warszawa Stadion są w czasie dnia przejezdne, sam przystanek nie jest dostępny dla pasażerów. Pociągi przejeżdżają bez zatrzymywania się.
Więcej utrudnień czeka pasażerów w ciągu nocy. W związku z remontem od 22 marca, na podmiejskiej linii średnicowej – między Dworcem Wschodnim i Zachodnim – została wprowadzona tzw. nocna przerwa technologiczna. Obowiązuje w godzinach 0.01 – 3.50. Z tego powodu zawieszone zostały weekendowe nocne kursy linii S1 i S2.
Ponadto dwa pociągi kursują przez Dworzec Centralny (omijają przystanki: Warszawa Ochota i Warszawa Powiśle). Będą to:
- ostatni pociąg linii S1 z Pruszkowa do Warszawy Wschodniej (o godz. 23.45).
- ostatni pociąg w niedziele i święta linii S1 z Dworca Wschodniego do Pruszkowa (o godz. 23.51)
Zawieszone zostały następujące pociągi kursujące w soboty oraz w niedziele i święta w relacjach:
linia S1
Warszawa Zachodnia (0.18) – Otwock (1.10)
Warszawa Zachodnia (1.18) – Otwock (2.10)
Otwock (0.07) – Pruszków (1.01)
Otwock (1.37) – Warszawa Zachodnia (2.15)
Linia S2
Warszawa Zachodnia (0.37) – Sulejówek Miłosna (1.13)
Warszawa Zachodnia (1.37) – Sulejówek Miłosna (2.13)
Sulejówek Miłosna (23.33)– Warszawa Zachodnia (0.09)
Sulejówek Miłosna (0.33) – Warszawa Zachodnia (1.08)
Sulejówek Miłosna (1.33) – Warszawa Wschodnia (1.54)
Żeby ułatwić pasażerom podróż między przystankami Warszawa Stadion i Warszawa Powiśle, linia autobusowa 517 dodatkowo zatrzymuje się „na żądanie” na przystanku PKP Powiśle. Połączenie rejonu Dw. Wschodniego i przystanku Stadion (skrzyżowanie Al. Zieleniecka/Zamoyskiego) zapewniają linie: tramwajowa 7 i autobusowe 146 i 147.