Pierwszy „Elf” na szynach
Od 9 sierpnia na linii Szybkiej Kolei Miejskiej S2 kursuje pierwszy z trzynastu elektrycznych zespołów trakcyjnych ELF 27WE, kupionych w maju br. Do czasu uruchomienia połączenia z portem lotniczym dostarczane sukcesywnie pociągi będą zasilały obecne działające linie SKM.
„Elf” zapewnia pasażerom komfort i bezpieczeństwo. Wsiadanie i wysiadanie z niego ułatwia podłoga dostosowana do wysokości peronów oraz dwanaście par drzwi. Wszystkie nowe składy dla Warszawy będą wyposażone w klimatyzację i monitoring, obejmujący całość wnętrza wagonu. Zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i przewozu rowerów. Dzięki układowi siedzeń podobnemu do tego, jaki pasażerowie znają z metra (wzdłuż ścian, frontem do środka wagonu), brakowi przegród pomiędzy członami oraz większej długości (107 metrów), pociąg może przewieźć do 900 osób jednocześnie.
Docelowo „Elfy” będą obsługiwać Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina, a przejazd z lotniska do centrum Warszawy potrwa ok. 20 min. Pociągi będą kursować co 15 min. na trasie: Warszawa Służewiec, Warszawa Żwirki i Wigury, Warszawa Rakowiec, Warszawa Al. Jerozolimskie, Warszawa Zachodnia, Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle, Warszawa Stadion, Warszawa Wschodnia. Dalej pojadą naprzemian do Sulejówka-Miłosny (przez stacje Warszawa Rembertów, Warszawa Wesoła, Warszawa Wola Grzybowska, Sulejówek) oraz do Legionowa (trasą: Warszawa Praga, Warszawa Toruńska, Warszawa Żerań, Warszawa Płudy, Warszawa Choszczówka).
Do chwili uruchomienia połączenia z lotniskiem nowe składy zasilą istniejące linie SKM: S1 (Pruszków – Otwock), S2 (Warszawa Zachodnia – Sulejówek Miłosna) oraz S9 (Warszawa Zachodnia – Wieliszew).