„Nowy” po wygaśnięciu „starego”
16 sierpnia weszła w życie nowa taryfa biletowa. Bilety długookresowe aktywowane przed tym dniem zachowują ważność. Można z nich korzystać do końca ich terminu. Należy jednak pamiętać o tym, by bilet z nowej taryfy zakodować na karcie dopiero po tym, jak skończy się „stary” kontrakt.
Gdy posiadacz aktywnego biletu długookresowego ze starej taryfy będzie chciał zakodować na swojej WKM kontrakt według nowego cennika – stary bilet zostanie skasowany. Wynika to z tego, że wraz ze zmianą cen zmieniły się także kody biletów w systemie biletowym ZTM.
Pracownicy ZTM w Punktach Obsługi Pasażerów – żeby uniknąć takiej sytuacji – będą informować o tym posiadaczy „starych” biletów długookresowych. Na ekranach biletomatów są wyświetlane ostrzegawcze komunikaty. Informacja w tej sprawie została przekazana również do Mennicy Polskiej i ASEC-u, obsługujących punkty kodowania kart w kioskach i salonikach prasowych.
Jeśli pasażer – mimo to – zakoduje „nowy” i „stary” bilet zostanie skasowany, nie straci na tym. Jeśli zgłosi się do któregoś z POP-ów ZTM z reklamacją – odzyska pieniądze za niewykorzystaną część biletu bez potrącania opłaty manipulacyjnej. W trzech wybranych punktach: Centrum, Ratusz-Arsenał i przy ul. Żelaznej 61 może utraconą część biletu wgrać z powrotem na kartę. Dotyczy to jednak sytuacji, kiedy pasażer zakoduje bilet tego samego rodzaju i typu. W przypadku zakodowania biletu innego rodzaju lub typu, pasażer nie będzie miał możliwości odzyskania niewykorzystanej części.
Należy pamiętać o tym, że bilet z nowej taryfy, zakodowany po wygaśnięciu kontraktu ze starej taryfy, trzeba aktywować w kasowniku lub w bramce metra.