Kup bilet przez moBILET
Zarząd Transportu Miejskiego rozszerza mobilną ofertę. Od 6 września bilety stołecznej komunikacji miejskiej można kupować także za pośrednictwem systemu moBILET, który z powodzeniem działa już w ponad 200 polskich miastach i gminach, m.in. w Trójmieście, Poznaniu, Krakowie i Szczecinie. To już trzeci system sprzedaży biletów przez telefon komórkowy dostępny w Warszawie.
Pasażerowie stołecznej komunikacji mogą kupować przez moBILET bilety: czasowe, krótkookresowe i – to nowość jeśli chodzi o zakup biletów przez komórki – jednorazowe.
System moBILET to bardzo nowoczesne, bezpieczne, niezawodne i – co ważne – tanie, rozwiązanie. Dzięki zastosowanej technologii mogą z niego korzystać abonenci wszystkich sieci komórkowych, którzy mają połączenie z Internetem. Użytkownicy mają do swojej dyspozycji wygodne, graficzne menu. Zakup biletu jest intuicyjny i bardzo prosty.
Aby kupić bilet przez moBILET należy wysłać SMS o treści: „MOBILET REJ” pod numer 7037, a następnie pobrać i zainstalować specjalną darmową aplikację. Kolejnym krokiem jest zasilenie konta – za pośrednictwem serwisu płatności lub tradycyjnym przelewem.
Każdy nowy użytkownik otrzymuje 3 zł na zakup biletu, dzięki czemu może wypróbować nową aplikację i rozpocząć korzystanie z systemem moBILET natychmiast po rejestracji (wykorzystana kwota, zostanie potrącona przy pierwszym zasileniu konta moBILET).
Użytkownicy nie muszą znać, ani podawać żadnych specjalnych kodów, czy numerów telefonów; nie muszą też znać typów biletów występujących w danym mieście. System sam „troszczy się” o wszystko – wystarczy wybranie z listy żądanego rodzaju biletu i potwierdzenie chęci jego skasowania. Podczas kontroli pasażer musi okazać w telefonie trzy ekrany ważnego biletu. Kupiony bilet jest zapisywany w pamięci telefonu i aplikacja nie musi ponownie łączyć z siecią, co oznacza oszczędności dla użytkowników.
Należy jednak pamiętać o tym, że rejestracja oraz doładowanie konta powinno nastąpić przed wejściem do pojazdu lub strefy biletowej metra. Bilet należy zakupić niezwłocznie po wejściu do pojazdu lub strefy biletowej metra.
Szczegółowe instrukcje dotyczące zakupu biletów przez telefon komórkowy za pomocą systemu moBILET można znaleźć na naklejkach w autobusach, tramwajach, pociągach SKM i KM oraz w gablotach na stacjach metra, na stronie ZTM i stronie operatora.
Warszawa znajduje się w ścisłej europejskiej czołówce, jeśli chodzi o wykorzystanie mobilnych technologii w komunikacji miejskiej i sprzedaż biletów przez komórkę, wyprzedzając takie metropolie, jak Barcelona, Madryt, Amsterdam, Paryż czy Berlin.
Bilety za pośrednictwem telefonu komórkowego można kupować w stolicy już od grudnia 2008 roku, kiedy wprowadzono pierwszą tego typu usługę „Płać komórką za bilet” z mPay. Drugim operatorem, od lutego 2011 roku jest SkyCash.
Oferta jest systematycznie poszerzana a liczba użytkowników stale wzrasta. Największym powodzeniem cieszą się bilety czasowe. Miesięcznie za pomocą tego mobilnego kanału sprzedaje się prawie 30 tys. biletów.