SKM = nowoczesność
Od 24 września br. na liniach obsługiwanych przez spółkę Szybka Kolej Miejska – S1, S2 oraz część kursów linii S9 – pasażerów wożą wyłącznie nowoczesne pociągi Newag 14WE i 19WE oraz Pesa 27WE ELF. Z torów zniknęły ostatnie dwa, wypożyczone przez SKM, składy EN57.
Obecnie w taborze Szybkiej Kolei Miejskiej jest 8 pociągów Newag 14WE i 4 składy 19WE. Na szyny wyjeżdżają kolejne pociągi Pesa 27WE ELF. Spółka kupiła 13 tych pojazdów. Docelowo będą wykorzystywane do obsługi połączenia z Lotniska Chopina. Do czasu jego uruchomienia, obsługują istniejące linie SKM.
Sukcesywna dostawa „Elfów” pozwoliła zastąpić wysłużone składy EN57. Z końcem sierpnia br. przestały kursować pociągi wypożyczone od SKM z Trójmiasta, teraz wycofane zostały ostatnie dwie jednostki, dzierżawione od Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego z Mińska Mazowieckiego.
W przyszłym roku tabor SKM zasili sześć kolejnych zespołów trakcyjnych – Newag 35WE, uzyskanych na podstawie umowy leasingu.
Ponieważ wszystkie nowe pociągi SKM są wyposażone w biletomaty, od 1 października br. w tych urządzeniach pasażerowie będą mogli podstawowo zaopatrywać się w bilety. Kierownicy pociągów SKM będą sprzedawali bilety tylko w przypadku awarii automatu. Będą dysponowali wyłącznie biletami jednorazowymi.