Razem, daliśmy radę!
Dziękujemy, że w ostatnich dniach – w drodze na groby bliskich – tak tłumnie wybrali Państwo komunikację miejską, tak dobrze przygotowali się do podróży i sprawnie reagowali na apele i prośby. Dzięki tej współpracy, komunikacja miejska funkcjonowała sprawnie i bez zakłóceń, przewożąc w ciągu czterech dni setki tysięcy pasażerów.
Z obserwacji służb ZTM, relacji mediów oraz opinii pasażerów, docierających do firmy i przekazywanych w świąteczny weekend bezpośrednio pracownikom na terenie miasta, wynika, że wybór komunikacji miejskiej w drodze na cmentarze był „strzałem w dziesiątkę”. Podczas gdy samochody stały w korkach, autobusy i tramwaje kursowały bez większych zakłóceń i dowoziły pasażerów w bezpośrednie pobliże nekropolii. Gdy w sobotę okazało się, że jest zakorkowany przejazd przez rondo Starzyńskiego i autobusy tracą tam czas, natychmiast zapadła decyzja, aby „przerzucić” linie „C” na Trasę W-Z. I okazała się trafna!
W pojazdach komunikacji nie brakowało miejsca. W szczytowych momentach z jednej pętli w trasy wyruszało po kilka autobusów na minutę. Dzięki tak ogromnej częstotliwości kursów, „C-etki” dojeżdżały do cmentarzy pełne, ale nie ciasne.
Pasażerowie stosowali się do apeli, żeby nie opóźniać odjazdów, np. kupowaniem biletów u kierowców, korzystali z automatów biletowych oraz dodatkowych kas. „Przepuszczali” autobusy, jeśli było bardzo wielu wsiadających, bo wiedzieli, że za chwilę odjedzie kolejny pojazd. Znali też bardzo dobrze (i z każdym dniem coraz lepiej) zasady funkcjonowania komunikacji cmentarnej. Informatorzy odpowiedzieli na mnóstwo pytań, ale podróżni nie byli zagubieni i zdezorientowani. Zmiany związane z budową metra nie okazały się kłopotliwe. Pasażerowie, którzy w ubiegłych latach z Pragi Południe dojeżdżali na Cmentarz Bródnowski tramwajami, w tym roku przesiedli się do zastępującej je linii autobusowej C30. Była to jedna z „C-etek” kursujących z największą częstotliwością i frekwencją.
Dzięki zdobywanym od wielu lat doświadczeniom, staramy się, aby z roku na rok komunikacyjne rozwiązania i udogodnienia sprawdzały się jeszcze lepiej. Mamy nadzieję, że wysiłek pracowników ZTM i firm przewozowych, którzy w ten długi świąteczny weekend wypełniali swoje obowiązki, został dostrzeżony, a jakość komunikacji Państwa usatysfakcjonowała.