Autobusy wróciły na Marszałkowską, zmiany na Tarchominie
10 września br. przywrócony został ruch autobusowy na ul. Marszałkowskiej, między rondem Dmowskiego a ul. Królewską. Na swoje trasy wróciła większość linii autobusowych. Tego samego dnia wprowadzone zostały zmiany w komunikacji autobusowej w zachodniej części Białołęki.
Autobusy dzienne wróciły na zamknięty dla nich odcinek Marszałkowskiej w poniedziałek rano 10 września. Linie nocne pojechały Marszałkowską w nocy z niedzieli na poniedziałek. 10 września przywrócona została, z dwoma wyjątkami, organizacja komunikacji miejskiej, która funkcjonowała przed zamknięciem ul. Marszałkowskiej.
Na obecnej trasie (przez ul. Kredytową, Jasną, Zgoda i Kruczą) pozostała linia autobusowa 107. Obecna trasa się przyjęła, a ponadto przeciw powrotowi na ul. Marszałkowską, przemawia korkujący się w godzinach szczytu skręt z ul. Marszałkowskiej w lewo w Al. Jerozolimskie. Drugim wyjątkiem jest pozostawienie na skróconej trasie (do pl. Trzech Krzyży) linii 127 oraz utrzymanie kursowania linii 227. Linia 127 przed podziałem miała bardzo długą trasę, na której w wielu miejscach tworzyły się korki. Podzielenie jej na dwie linie pozwoliło poprawić regularność kursowania. Prosili również o to pasażerowie, zwłaszcza z Włoch.
Również 10 września wprowadzone zostały zmiany w komunikacji autobusowej w zachodniej Białołęce. Zwiększona została częstotliwość kursowania kilku linii autobusowych. Linia ekspresowa E-4 kursuje aż dwa razy częściej. Jej częstotliwość wzrosła z 10 do 5 minut. Częściej kursują także autobusy linii 511. W godzinach porannego szczytu jej częstotliwość wzrosła z 6-7 minut do 5. Po południu, zamiast co 10 minut, autobus kursuje co 7,5 minuty. Poza szczytem i w święto częstotliwość zwiększyła się z 20 na 15 minut. Częściej na przystanki podjeżdżają również autobusy linii 509. W godzinach porannego szczytu częstotliwość linii wzrosła z 6-7 minut na 5. Autobusy umożliwiające zwiększenie częstotliwości tych linii zostały „odzyskane” z linii 508, która została zlikwidowana. Pasażerowie korzystający z tej linii mogą pojechać autobusami linii 186, które zostały skierowane na trasę prowadzącą prosto ul. Światowida do pętli Nowodwory, lub częściej kursującą linią 511. Ponadto, na ul. Modlińskiej, dla linii 511 zostały uruchomione dodatkowe przystanki „na żądanie”: Ekspresowa i Płochocińska.
Decyzja o zmianach w tej części Warszawy została podjęta po przeanalizowaniu wyników obserwacji wykorzystania przez pasażerów autobusów po wprowadzeniu zmian związanych z otwarciem mostu Marii Skłodowskiej – Curie oraz po analizie wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród pasażerów linii 508 i 511. Okazało się, że linią 508 podróżuje obecnie dwukrotnie mniej pasażerów niż przed oddaniem do użytku nowej przeprawy przez Wisłę. W porannym szczycie liczba podróżnych spadła z 1,7 tys. osób na godzinę do 800 osób. Linia przestała pełnić rolę głównej linii dowozowej do metra. Znaczna część jej pasażerów przesiadła się do linii ekspresowych i linii 101 dowożących do stacji Młociny a także do linii 511. Układ komunikacyjny, w obecnej sytuacji finansowej, musi być jak najbardziej racjonalny. Nie ma więc dalszego uzasadnienia dla utrzymywania linii, której znaczenie w układzie komunikacyjnym tak zmalało, a którą można w prosty sposób zastąpić innymi.
Warto również dodać, że w czasie przeprowadzonych na zlecenie ZTM badań ankietowych okazało się, że zdecydowana większość pasażerów linii 511 jest przeciwna skierowaniu jej przez most Marii Skłodowskiej-Curie do stacji metra Młociny. Przeciwko takiemu rozwiązaniu opowiedziało się 66 proc. pasażerów. Uznali oni, że lepszym rozwiązaniem będzie pozostawienie tej linii na trasie przez most Grota-Roweckiego do stacji metra Marymont. Dlatego też linia 511 stała się podstawową linią dowozową do metra z całej ul. Modlińskiej.