Łatwiej w metrze
Od 8 lipca, linie autobusowe 174, 313, 520 i 527 kursują według nowych zasad, dzięki czemu można łatwiej dotrzeć do metra oraz wygodniej poruszać się po centrum Warszawy. Trasy linii 174 i 313 zostały zmienione, a autobusy linii 520 i 527 zatrzymują się na dodatkowych przystankach. Dodatkowo, 5 lipca br., zostały otwarte bramki wyjściowe (kołowroty) na stacjach metra RATUSZ ARSENAŁ i POLITECHNIKA.
Urząd Miasta regularnie monitoruje efektywność organizacji komunikacji miejskiej wprowadzonej na czas wyłączenia z ruchu stacji metra CENTRUM i ŚWIĘTOKRZYSKA. Po kilkudniowych obserwacjach, 8 lipca ZTM wprowadził zmiany w kursowaniu linii autobusowych 174, 313, 520 i 527.
Autobusy linii 174 w kierunku pętli ZACHĘTA kursują na trasie zmienionej: BOKSERSKA – … – Królewska – Marszałkowska – pl. Bankowy – … – ZACHĘTA. Dzięki temu pasażerowie docierają bez przesiadki do stacji metra RATUSZ ARSENAŁ i mogą kontynuować podróż metrem na Żoliborz i Bielany.
Jednocześnie – w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego – została zwiększona częstotliwość kursowania linii 174. W godzinach porannego szczytu komunikacyjnego autobusy podjeżdżają na przystanki co 10 min, a w szczycie popołudniowym co 12 min.
Trasa linii 313 została wydłużona – w obu kierunkach – do przystanku METRO POLITECHNIKA. Autobusy kursują trasą: DW. WSCHODNI (LUBELSKA) – … – Marszałkowska – pl. Konstytucji – Waryńskiego –METRO POLITECHNIKA. Osoby korzystające z tej linii dojeżdżają do stacji metra POLITECHNIKA i dalej już metrem na Mokotów, Ursynów i Kabaty.
Autobusy linii 520 i 527 (tylko w przypadku kursów wydłużonych do centrum zatrzymują się w Śródmieściu na dodatkowych przystankach. Przystanek KRÓLEWSKA 01 (w kierunku centrum) obowiązuje jako stały dla linii 520 i 527, przystanek KRÓLEWSKA 02 (w kierunku pl. Bankowego) dla linii 520, a przystanek METRO ŚWIĘTOKRZYSKA 01 (w kierunku centrum) dla linii 527.
Od piątku, 5 lipca br., bramki wyjściowe (kołowroty) na stacjach metra RATUSZ ARSENAŁ i POLITECHNIKA są otwarte, co pozwola pasażerom szybciej dotrzeć z peronów metra na przystanki komunikacji zastępczej.