Tak dojedziemy do metra
Zarząd Transportu Miejskiego przygotował – w wyniku konsultacji społecznych – ostateczny projekt zmian w układzie komunikacyjnym, które wejdą w życie po uruchomieniu centralnego odcinka II linii metra. Projekt uwzględnia uwagi pasażerów przekazywane ZTM w trakcie spotkań otwartych, w punktach konsultacyjnych a także przesyłanych pocztą elektroniczną. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami.
SPIS TREŚCI |
Konsultacje
Zmiany w układzie linii tramwajowych
Zmiany w układzie linii autobusowych
Konsultacje |
Dla przypomnienia warto wspomnieć, że konsultacje społeczne w sprawie zmian trwały aż przez dwa miesiące – od 25 kwietnia aż do 27 czerwca br. W tym czasie ZTM zorganizował m.in. czat internetowy z Dyrektorem Wiesławem Witkiem. Odbyło się również dziesięć otwartych spotkań z mieszkańcami. Takie spotkania ZTM zorganizował na Pradze Północ, Pradze Południe, Targówku, Białołęce, Woli, Śródmieściu i Bemowie. W pięciu punktach Warszawy ustawiany był także specjalny namiot konsultacyjny. Działał na pl. Bankowym, przy Dworcu Wileńskim, przy stacji metra Świętokrzyska, na rondzie Daszyńskiego oraz w parku Górczewska. W trakcie konsultacji przedstawiciele ZTM spotykali się także z radnymi warszawskich dzielnic i członkami Dzielnicowych Komisji Dialogu Społecznego. Uwagi odnośnie projektu były również przekazywane drogą elektroniczną. Z tej możliwości skorzystało ponad 2 tys. pasażerów.
Raport z konsultacji #metro2
Załącznik do raportu z konsultacji #metro2
Zmiany w układzie linii tramwajowych |
Schemat ogólny
(schematy poszczególnych linii dostępne są poniżej)
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 3
Linia wróci na swoją starą trasę: ANNOPOL – Rembielińska – Odrowąża – 11 Listopada – Targowa – Zamoyskiego – Grochowska – GOCŁAWEK.
Częstotliwość kursowania – 10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza godzinami szczytu i w święta. Warto również dodać, że rozkład „trójki” zostanie skoordynowany z rozkładem linii 6 i 25.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 4
Linia wróci na trasę sprzed rozpoczęcia budowy metra: ŻERAŃ WSCHODNI – … – Odrowąża – 11 Listopada – most Śląsko-Dąbrowski – Marszałkowska – … – WYŚCIGI.
Częstotliwość – 10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza szczytem i w dni świąteczne.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 6
Projekt zakłada również i powrót „szóstki” na swoją starą trasę: KOŁO – … – Jagiellońska – Targowa – Grochowska – GOCŁAWEK.
Częstotliwość – 10 minut w szczycie, 15 minut poza godzinami szczytu i w święta.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 8
Projekt zakłada zastąpienie tej linii na Bemowie i Woli (w relacji Bemowo – Wola – Ochota) nową linią 11 kursującą z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu, a na ul. Grochowskiej (w relacji Grochów – Śródmieście) linią 22, która kursowałaby również co 10 minut.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 10
Na swoją starą trasę wróci także linia 10: WYŚCIGI – … – al. Jana Pawła II – Prosta – Kasprzaka – Skierniewicka – Wolska – … – OS. GÓRCZEWSKA.
Częstotliwość kursowania – 10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza szczytem i w święta. Dodatkowo rozkład jazdy linii 10 zostanie skoordynowany z rozkładem nowej linii 11.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 11
Ma to być nowa linia dowożąca mieszkańców Bemowa i Woli do stacji metra Rondo Daszyńskiego. Będzie kursować na trasie: Os. Górczewska – Górczewska – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – Towarowa – Grójecka – Pl. Narutowicza.
Częstotliwość – 10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza szczytem i w święta.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 18
Linia również wróci na swoją starą trasę: ŻERAŃ FSO – Jagiellońska – most Gdański – Andersa – Marszałkowska – … – SŁUŻEWIEC.
Częstotliwość kursowania – 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i w święto.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 22
Według projektu jej trasa zostałanie skorygowana. PIASKI – … – most Poniatowskiego – al. Zielenicka – Grochowska – WIATRACZNA. Dzięki temu zastąpi na ul. Grochowskiej linię 8.
Częstotliwość – 10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza godzinami szczytu i w dni świąteczne.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linie 13 i 23
Według projektu przekazanego do konsultacji trasa linii 23 miała się nie zmieniać. A ze względu na to, że część jej pasażerów przejęłoby metro linia miała kursować z nową częstotliwością – co 10 minut w szczycie oraz co 15 minut poza szczytem i w święta (rzadziej niż obecnie)
W trakcie konsultacji społecznych pojawiło się jednak wiele postulatów o utrzymanie wysokiej częstotliwości kursowania linii 23 oraz o uruchomienie połączenia Szmulek z ciągiem al. Solidarności. W związku z powyższym wprowadzono kompromisową korektę polegającą na uruchomieniu linii 13 łączącej bezpośrednio Szmulki z ciągiem al. Solidarności oraz utrzymującej podaż miejsc na najbardziej obciążonym obecnie odcinku linii 23.
Trasa linii 13 będzie następująca: KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA – al. Solidarności –Młynarska – Obozowa – KOŁO.
Linia 23 nadal będzie kursować na trasie: CZYNSZOWA – al. Solidarności -Młynarska – Obozowa – NOWE BEMOWO.
Częstotliwość kursowania obu linii będzie co 10 minut w godzinach szczytu, co 15 minut poza godzinami szczytu i w dni świąteczne.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 24
Projekt przedstawiony do konsultacji zakładał, że linia kursowałaby na skróconej trasie: NOWE BEMOWO – … – al. Waszyngtona – WIATRACZNA. Skrócenie trasy od strony Bemowa do ronda Wiatraczna miało bowiem pozwolić uzyskać na pętli Gocławek miejsce dla „szóstki”, a także często kursującej linii 9.
Podczas konsultacji społecznych pojawiło się wiele głosów o utrzymanie obecnej trasy linii 24 przez ul. Grochowską do pętli GOCŁAWEK. W związku z tym wprowadzono kompromisową korektę polegającą na utrzymaniu obecnie obowiązującej trasy w większości kursów. Jedynie wybrane kursy będą kończyły trasę na pętli WIATRACZNA.
Częstotliwość – 5 minut w godzinach szczytu, 7 – 8 minut poza godzinami szczytu i 15 minut w święta.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 25
Linia wróci na starą trasę: ANNOPOL – Rembielińska – Odrowąża – 11 Listopada – Targowa – al. Zieleniecka – most Poniatowskiego – … – BANACHA
Częstotliwość – 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i w dni świąteczne.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 26
Linia wróci, jak wiele innych linii, na swoją starą trasę. Zamiast do Annopola będzie kursować: OS. GÓRCZEWSKA – … – al. Solidarności – Targowa – Grochowska – WIATRACZNA.
Częstotliwość – 5 minut w godzinach szczytu 7-8 minut poza godzinami szczytu i w dni świąteczne.
Przywrócenie trasy linii 26 spowoduje likwidację zastępującej ją linii autobusowej 226.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 28
Według pierwszej propozycji linia miała zostać wycofana z pętli Żerań FSO i odcinka ul. Jagiellońskiej do ronda Starzyńskiego i skierowana na trasę: KOŁO – … – most Gdański – Jagiellońska – Targowa – Kijowska – KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA. Dzięki temu przywrócone zostałoby bezpośrednie połączenie tramwajowe ul. Kawęczyńskiej i Dw. Wschodniego oraz ciągu ul. Broniewskiego z Dw. Wileńskim. Zapewnione zostałoby również bezpośrednie połączenie Dw. Wschodniego i Dw. Wileńskiego z Dw. Gdańskim.
W czasie konsultacji pojawiło się wiele postulatów o uruchomienie bezpośredniego połączenia Szmulek nie tylko z Dw. Wileńskim, ale również z ciągiem al. Solidarności. Dlatego też wprowadzona zostanie korekta polegająca na uruchomieniu linii 13 łączącej Szmulki z ciągiem al. Solidarności. Linia 28 zostanie zaś skrócona do pętli DW. WSCHODNI, z powodu ograniczonej pojemności pętli.
Częstotliwość – 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i w święta.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Zmiany w układzie linii autobusowych |
Linie 102, 151 i 166
Propozycja ZTM zakładała skierowanie linii 102 na nową trasę, dzięki której stałaby się linią dowożącą do metra (oraz do pociągów SKM, KM i dalekobieżnych na Dw. Wschodnim) pasażerów z Grochowa i Kamionka. Na Woli miała zostać zastąpiona przez nową linię 151.
Linia 151 zaś miała być linią podstawową obsługującą ciąg ul. Grzybowskiej. Na Woli zastępowałaby także linię 102 a na Powiślu linię 105.
Propozycja przedstawiona do konsultacji zakładała także wycofanie z Pragi Północ linii 166. Miała ona zostać skierowana do przystanku kolejowego Olszynka Grochowska.
W trakcie konsultacji pojawiły się jednak postulaty o zachowanie połączenia Os. Młodych i Grochowa ze Śródmieściem, realizowanego przez linię 102. Dlatego też podjęta została decyzja, że linia 102 oraz linia 166 pozostaną na swoich obecnych trasach a linia 151 nie zostanie uruchomiona. Zaś relację os. Młodych – Dw. Wschodni – Metro Stadion obsłuży nowa linia 202, która będzie kursowała jednak rzadziej niż pierwotnie miała kursować linia 102.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 202
Będzie to nowa linia dowozowa do metra kursująca na trasie: GOCŁAWEK WSCHODNI – Szaserów – Dwernickiego – Stanisławowska – Mińska – Chodakowska – Żupnicza – Bliska – Dw. Wschodni (Lubelska) – Lubelska – Zamoyskiego – Sokola – METRO STADION.
Częstotliwość kursowania: 10 minut w godzinach szczytu i 20 minut poza szczytem i w święto.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 125
Po skróceniu jej trasy do stacji metra Stadion Narodowy linia będzie dowozić do niej mieszkańców Wawra. Jej nowa trasa będzie następująca: MIĘDZYLESIE – … – Grochowska – Zamoyskiego – Sokola – METRO STADION.
Częstotliwość – 12 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza godzinami szczytu i 20 minut w święto.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 105
Według propozycji kursować miała na krótszej niż obecnie trasie: OS. GÓRCZEWSKA – … – Kasprzaka – Prosta – RONDO DASZYŃSKIEGO. Stać się miała linią dowożącą – z wysoką częstotliwością (4-5 minut w godzinach szczytu) – do podziemnej kolei mieszkańców zachodnich Jelonek i ul. Kasprzaka. Na odcinku wschodnim linia 105 miała zostać zastąpiona przez II linię metra oraz – w relacji: Grzybowska – Królewska – Tamka – Browarna – przez linię 151.
W trakcie konsultacji społecznych pojawiły się wnioski o zachowanie bezpośredniego połączenia Os. Jelonki ze Śródmieściem i pierwszą linią metra, realizowanego obecnie przez linię 105. Pasażerowie zgłaszali również potrzebę zachowania wzmocnionej obsługi ciągu ul. Grzybowskiej. Przychylając się do tych postulatów zdecydowano, że linia 105 pozostanie na swojej obecnej trasie (linia 151 nie zostanie uruchomiona). Będzie jednak kursowała rzadziej niż w pierwotnej propozycji: co 8-10 minut w godzinach szczytu, co 7-8 minut poza szczytem i co 10 minut w święto.
Dodatkowo mieszkańcy prosili o przywrócenie szybkiego połączenia os. Jelonki ze Śródmieściem (kiedyś obsługiwała je linia 506). W związku z tym uruchomiona zostanie w tej relacji nowa, szczytowa linia ekspresowa E-5.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia E-5
Nowa linia łącząca Jelonki ze stacją metra Rondo Daszyńskiego kursująca na trasie: OS. GÓRCZEWSKA – Górczewska – Lazurowa – Połczyńska – Wolska – Kasprzaka – Prosta – RONDO DASZYŃSKIEGO. Linia będzie się zatrzymywała na niewielkiej liczbie przystanków: Szobera, Batalionów Chłopskich, Człuchowska, Siemiatycka, Sternicza, Szeligowska i Ciepłownia Wola.
Częstotliwość: 8-10 minut w godzinach szczytu.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 109
Wrócił na swoją trasę sprzed rozpoczęcia budowy: OS. GÓRCZEWSKA – … – Kasprzaka – Prosta – rondo ONZ – al. Jana Pawła II – DW. CENTRALNY (powrót: Emilii Plater – Świętokrzyska). Wycofanie z ul. Grzybowskiej i skierowanie jej przez ul. Prostą pozwoli utrzymać połączenie ciągu ul. Górczewskiej z węzłem przesiadkowym DW. CENTRALNY i zapewni połączenie ciągu ul. Górczewskiej z II linią metra (stacja Rondo Daszyńskiego).
Częstotliwość – 4-5 minut w szczycie, 7-8 minut poza szczytem, 10 minut w święto.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 159
Linia zostanie wycofana z korkującego się odcinka ul. Towarowej i skierowana od strony Siekierek przez Dw. Zachodni do pętli CH BLUE CITY. Pozwoli to na uatrakcyjnienie komunikacji na ciągu ul. Koszykowej i połączenia z Dolnym Mokotowem poprzez zwiększenie częstotliwości kursowania linii. Jej nowa trasa będzie następująca: EC SIEKIERKI – … – pl. Zawiszy – Al. Jerozolimskie (powrót: Al. Jerozolimskie – Niemcewicza – Grójecka) – Al. Bohaterów Września – Opaczewska (powrót bezpośrednio Opaczewską) – CH BLUE CITY.
Częstotliwość – 8 minut w godzinach szczytu, 10 minut poza szczytem i 12 minut w święto.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 155
Będzie to nowa linia, która będzie kursowała na trasie: KOŁO – Obozowa (powrót: Newelska – Księcia Janusza) – Ciołka – Górczewska – Jana Olbrachta – Redutowa – Wolska – Kasprzaka (powrót: Ordona) – Prosta – Żelazna – Al. Jerozolimskie (powrót: Towarowa) – PL. ZAWISZY. Głównym jej zadaniem będzie dowóz mieszkańców Koła do stacji podziemnej kolei. Ponadto zastąpi na Woli wycofaną stamtąd linię 159.
Częstotliwość – 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i 20 minut w święto.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 187
Jej trasa zostanie skrócona. Linia będzie dojeżdżała do pl. Konstytucji (dowożąc po drodze do stacji metra Politechnika). Jej trasa będzie następująca: URSUS-NIEDŹWIADEK – … – Waryńskiego – PL. KONSTYTUCJI. W relacji Mokotów – Dworzec Zachodni linia zostanie zastąpiona przez linię 159, która będzie kursowała częściej niż obecnie. Lokalne połączenia na Mokotowie zapewni w zamian linia 185, kursująca na Mokotowie taką samą trasą.
Częstotliwość – 15 minut w szczycie i poza nim, 20 minut w święto.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 174
Jej trasa zostanie skorygowana w Śródmieściu. Linia zostanie wycofana ze słabo wykorzystywanego przez pasażerów odcinka trasy przebiegającego do Zachęty i będzie zapewniać połączenie z II linią metra na rondzie ONZ. Pełna trasa linii: Będzie następująca: BOKSERSKA – … – al. Jana Pawła II – rondo ONZ – Świętokrzyska – EMILII PLATER.
Częstotliwość – 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i 20 minut w święto.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 518
Linia zostanie wycofana z odcinka dublującego się z liniami 128 i 175 (Nowy Świat – Al. Jerozolimskie) i skierowana na ciąg ulicy Świętokrzyskiej razem z linią 178.
Częstotliwość: 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i 20 minut w święto.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 178
Zostanie skierowana na ciąg przywróconych do ruchu ulic: Prosta – Świętokrzyska. Będzie pełniła rolę komunikacji uzupełniającej dla II linii metra na tym odcinku. Jej trasa będzie następująca: PKP URSUS – … – Kasprzaka – Prosta – Świętokrzyska – Nowy Świat – Krakowskie Przedmieście – … – KONWIKTORSKA.
Częstotliwość – 20 minut w szczycie i poza nim, 30 minut w święto.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linie 160 i 260
Linia 160 ze względu na przejęcie części jej pasażerów przez metro, w propozycji przedstawionej do konsultacji miała kursować z nową częstotliwością – 20 minut w godzinach szczytu, poza szczytem i w święto. Linia 260 miała być z kolei nową linią, której zadaniem byłoby wspomaganie linii 160. Zapewniłaby także nowe, atrakcyjne połączenie osiedla Targówek z II linią metra (stacja Dworzec Wileński). Linia miała kursować na trasie: TARGÓWEK – trasa linii 160 – al. Solidarności – METRO DW. WILEŃSKI, z atrakcyjną częstotliwością (co 5 minut w godzinach szczytu).
W trakcie konsultacji społecznych pojawiły się liczne postulaty o zachowanie bezpośredniego połączenia Targówka ze Śródmieściem, pierwszą linią metra oraz Dw. Centralnym, realizowane obecnie przez linię 160 z obecną częstotliwością. W związku z tym linia zostanie utrzymana i będzie kursowała jedynie nieznacznie rzadziej (co 10 minut w godzinach szczytu, co 15 minut poza godzinami szczytu i co 20 minut w święto). Linia 260 nie zostanie uruchomiona. Zamiast niej na ulice wyjedzie nowa, szczytowa linia ekspresowa E-3.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia E-3
To będzie nowa linia, której zadaniem będzie wspomaganie linii 160. Zapewni także nowe, atrakcyjne połączenie osiedla Targówek z II linią metra (stacja Dworzec Wileński). Linia będzie kursowała na trasie: TARGÓWEK – trasa linii 160 – al. Solidarności – METRO DW. WILEŃSKI. Linia będzie kursowała jednokierunkowo. Rano będzie tylko dowoziła pasażerów do Dworca Wileńskiego a popołudniu będzie jeździła tylko z Dw. Wileńskiego na Targówek. Warto podkreślić, że będzie miała na swojej trasie bardzo mało przystanków: Pratulińska, Handlowa, DKS Targówek, Witebska, Myszkowska i Piotra Skargi.
Częstotliwość – 10 minut w godzinach szczytu.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 338
Zostanie skierowana na trasę prowadzącą przez ul. Dąbrowszczaków: ZAJEZDNIA UTRATA – … – Ząbkowska – Targowa – 11 Listopada (powrót: Inżynierska – Wileńska) – Dąbrowszczaków – PL. HALLERA. Linia będzie kursowała także przez cały dzień co pozwoli na zapewnienie nowego, atrakcyjnego połączenia Targówka Przemysłowego i Szmulowizny z II linią metra (stacja Dworzec Wileński). Warto dodać, że jej rozkład zostanie skoordynowany z rozkładem linii 170.
Częstotliwość – 15 minut w godzinach szczytu, 20 minut poza szczytem.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 512
W propozycji skierowanej do konsultacji linia miała kursować na trasie: ZACISZE – Gilarska – Rolanda – Codzienna – Młodzieńcza – Radzymińska – al. Solidarności – METRO DW. WILEŃSKI. Skrócenie trasy do Dw. Wileńskiego miało pozwolić na zapewnienie nowego, atrakcyjnego połączenia Zacisza i ciągu ul. Radzymińskiej z II linią metra. Korekta trasy na Zaciszu (skierowanie do planowanej nowej pętli przy ul. Gilarskiej) zapewnić miało dwukierunkową obsługę ul. Codziennej i ul. Rolanda.
W trakcie konsultacji pojawiły się jednak wnioski mieszkańców ul. Jagiellońskiej (odc. Okrzei – al. Solidarności) o zdecydowane ograniczenie liczby kursujących tą ulicą autobusów. W związku z tym wprowadzono kompromisową korektę polegającą na skierowaniu linii przez ul. Targową i południowy odcinek ul. Jagiellońskiej do stacji metra STADION NARODOWY. To rozwiązanie spełni jednocześnie postulaty mieszkańców Starej Pragi o uruchomienie połączenia lokalnego.
Częstotliwość: 7,5-10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza szczytem i 20 minut w dni świąteczne.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 527
W projekcie przekazanej do konsultacji społecznych linia miała kursować na trasie: OS. DERBY – … – al. Solidarności – METRO DW. WILEŃSKI. Skrócenie trasy do Dw. Wileńskiego zapewniłoby połączenie wschodniej Białołęki z II linią metra oraz pozwoliłoby na zwiększenie częstotliwości kursowania linii (do 4-8 minut w szczycie).
W trakcie konsultacji społecznych pojawiły się postulaty mieszkańców os. Derby o utrzymanie bezpośredniego połączenia z pierwszą linia metra. W związku z powyższym wprowadzono kompromisową korektę polegającą na skierowaniu linii do pętli ESPERANTO (w związku z likwidacją pętli na pl. Bankowym). Pozwoli to również zrealizować postulaty mieszkańców Muranowa o zachowanie połączenia z Trasą WZ. Na odcinku os. Derby – Dw. Wileński uruchomiona zostanie zaś wspomagająca ją w godzinach szczytu linia ekspresowa E-7.
Nowa trasa linii 527 będzie więc następująca: OS. DERBY – Skarbka z Gór – Berensona – Głębocka – św. Wincentego – Kondratowicza – Młodzieńcza – Radzymińska – al. Solidarności – Okopowa – Anielewicza (powrót: Anielewicza – al. Jana Pawła II) – ESPERANTO.
Częstotliwość: 7,5-10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza godzinami szczytu i 20 minut w święto.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia E-7
Będzie to nowa linia dowożąca do metra. Przejmie w godzinach szczytu najbardziej obciążoną relację (os. Derby – metro) od linii 527. Jej trasa będzie następująca: OS. DERBY – Skarbka z Gór – Berensona – Głębocka – św. Wincentego – Kondratowicza – Młodzieńcza – Radzymińska – al. Solidarności – METRO DW. WILEŃSKI. Będzie to linia jednokierunkowa. Rano będzie jeździła tylko w kierunku stacji metra w po południu w kierunku os. Derby. Linia będzie się zatrzymywała wyłącznie na przystankach: Os. Derby III, Os. Derby VI, Skarbka z Gór, Kąty Grodziskie, Grodzisk, Okrągła, Os. Lewandów I i Jesiennych Liści.
Częstotliwość: 7,5-10 minut w godzinach szczytu.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 718
Linia wróci na swoją trasę sprzed rozpoczęcia budowy centralnego odcinka II linii metra, czyli do Dworca Wschodniego: MARKI (CZARNA STRUGA) – … – al. Solidarności – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA). Dzięki temu Marki uzyskają nie tylko dojazd od metra (stacja Dworzec Wileński ale i do Dworca Wschodniego).
Częstotliwość – 15 minut w szczycie, 20 minut poza szczytem, 40 minut w święto.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 738
Będzie kursować na trasie: RADZYMIN – … – al. Solidarności – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).
Częstotliwość – 30 minut w szczycie, 40 minut poza szczytem i w święto.
(aby powiększyć kliknij w schemat)
Linia 805
Linia będzie kursowała na trasie: MARKI (PUSTELNIK) – … – al. Solidarności – METRO DW. WILEŃSKI. Skrócenie trasy do Dw. Wileńskiego pozwoli na zapewnienie połączenia Marek i ciągu ul. Radzymińskiej z II linią metra.
Częstotliwość – 15 minut w godzinach szczytu.
(aby powiększyć kliknij w schemat)