Cztery miesiące bez tramwajów na Wołoskiej
Aż do końca czerwca wyłączony będzie ruch tramwajowy na ul. Wołoskiej. Do tego czasu tramwaje nie kursują od ul. Woronicza do pętli Kielecka. Wprowadzone zostały zmiany w kursowaniu tramwajów. Na ulice wyjechały autobusy linii zastępczych. Powodem wprowadzenia zmian są prace przy przebudowie ul. Wołoskiej.
Zmiany obowiązują od soboty 28 lutego, od początku kursowania tramwajów. Zmienione zostały trasy dwóch linii tramwajowych: 17 i 41.
Linia 17 kursuje ul. Puławską. Jej trasa jest następująca: Metro Młociny – … – al. Niepodległości – Nowowiejska – Marszałkowska – Puławska – Woronicza – Wołoska – … – Służewiec.
Trasa linii 41 została skrócona. Linia dojeżdża tylko do pętli Kielecka.
Ponadto zostało zawieszone kursowanie linii 37. W celu zastąpienia linii 37 na ciągu al. Jana Pawła II została tam – już od 14 lutego – skierowana linia 11.
Żeby ułatwić pasażerom korzystanie z komunikacji miejskiej w tej części Warszawy uruchomione zostały dwie zastępcze linie autobusowe.
Z-1 z Metra Wilanowska do Metra Pole Mokotowskie, która kursuje na trasie: Metro Wilanowska – al. Wilanowska – Wołoska – Boboli – Rakowiecka (powrót: Batorego) – Metro Pole Mokotowskie. Zadaniem tej linii jest zastąpienie tramwajów na ciągu ul. Wołoskiej.
Drugą z linii zastępczych jest linia Z-2, która ma za zadanie pracowników „zagłębia biurowego” dowozić do stacji metra Wilanowska. Linia kursuje tylko w godzinach szczytu i to jednokierunkowo. Rano, czyli w godz. 7.00-10.00 linia dowozi pasażerów z Metra Wilanowska (trasa: al. Wilanowska – Wołoska – Konstruktorska – Postępu) do przystanku Stolbud przy ul. Postępu. Po południu, czyli w godz. 15.00-19.00, zabiera pasażerów z przystanku Konstruktorska przy ul. Konstruktorskiej i dowozi ich do stacji metra Wilanowska (trasa: Konstruktorska – Postępu – Domaniewska – Wołoska – al. Wilanowska).
Warto wspomnieć, że uruchomienie linii zastępczych wymusiło również wprowadzenie pewnych zmian autobusowych w innych rejonach Warszawy. Autobusy, które były przeznaczone do ich uruchomienia, zasiliły linie autobusowe kursujące na trasach objazdowych po zamknięciu mostu Łazienkowskiego. W związku z tym, autobusy obsługujące linie Z-1 i Z-2 pochodzą z linii m.in. z 460 i E-4, które zostały zlikwidowane.