Kiss and Ride. Nowe strefy w Warszawie
Podwozisz współmałżonka do metra a dzieci do autobusu? A może to ty jesteś osobą podwożoną? Już wkrótce znikną problemy z szukaniem miejsca na chwilowe zatrzymanie – Zarząd Transportu Miejskiego planuje uruchomić specjalne strefy postojowe K+R (Kiss and Ride).
Czy naprawdę nie szkoda czasu spędzonego codziennie w korkach w samochodzie? Jest na to prosty sposób: przesiadka do komunikacji miejskiej. Już wkrótce będzie ona dużo łatwiejsza dzięki strefom K+R(Kiss and Ride).
Strefy postojowe K+R (Kiss and Ride) to miejsca specjalnie wyznaczone do tego, aby ułatwić podwiezienie do komunikacji miejskiej. To właśnie tu można będzie legalnie zatrzymać się, „dać buziaka” na do widzenia i pozostawić pasażera, aby ten ruszył w dalszą drogę tramwajem, autobusem, czy metrem. Strefy K+R nie są miejscami gdzie wolno parkować – samochód będzie mógł stać tu nie dłużej niż 2 minuty. Strefy K+R będą łatwo rozpoznawalne, dzięki czytelnemu oznakowaniu.
Zarząd Transportu Miejskiego planuje pilotażowo uruchomienie siedmiu takich stref. Będą one zlokalizowane w pobliżu węzłów komunikacyjnych czy stacji metra, a więc w miejscach dogodnych przesiadek. ZTM zaproponował by strefy K+R powstały przy węźle komunikacyjnym Młociny, Dworcach Wileński i Gdański, oraz przy stacjach metra Wilanowska, Kabaty i Słodowiec.
Została już podpisana umowa z wykonawcą, który zaprojektuje strefy K+R. Projekt wykona firma Planeta. Ma on być gotowy jeszcze w tym roku. Realizacja inwestycji planowana jest w pierwszej połowie 2016 roku.
Projekt jest rezultatem stażu, który pracownicy ZTM, w ramach projektu unijnego „Fabryka innowacji w komunikacji miejskiej w Warszawie”, odbyli w instytucjach organizujących transport publiczny m.in. w Pradze (Ropid).