„Dwójką” do Nowodworów
Od poniedziałku, 27 lutego tramwaje jeżdżą dłuższą trasą na Białołęce. „Dwójka” dojeżdża do przystanku Nowodwory, skąd mieszkańcy tego rejonu dzielnicy mogą dotrzeć do metra w niespełna kwadrans.
Tramwaj co 2 minuty
Od poniedziałku 27 lutego, od początku kursowania, tramwaje linii 2 jeżdżą na wydłużonej, 7 kilometrowej trasie i obsługują dwa dodatkowe, nowe zespoły przystankowe – przy skrzyżowaniu ulicy Światowida z ulicą F. Štefánika i ulicą H. Ordonówny. Na wydłużonym odcinku tramwaje podjeżdżają na przystanki co 4 minuty w godzinach szczytu komunikacyjnego, co 6 poza szczytem i co 7,5 minuty w dni świąteczne. W godzinach szczytu komunikacyjnego „dwójka” kursuje dodatkowo na trasie skróconej Metro Młociny – Tarchomin Kościelny co 8 minut. Na wspólnym odcinku trasy (Metro Młociny – Tarchomin Kościelny) w godzinach szczytu tramwaje podjeżdżają na przystanki co 2-4 minuty. Podróż tramwajem z Młocin na Nowodwory trwa zaledwie 14 minut.
Wraz z wydłużeniem trasy tramwajowej zostały wprowadzone zmiany w komunikacji autobusowej, wypracowane w ramach konsultacji społecznych zorganizowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego. Linie autobusowe 101 i E-8 zostały zlikwidowane. Została uruchomiona nowa linia autobusowa 214 łącząca wschodnią i zachodnią część Białołęki (autobusy kursują co pół godziny). Na nową trasę (do pętli Metro Marymont) została skierowana linia 134, a częstotliwość kursowania autobusów w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego zwiększono do 20 minut. Częściej kursują również autobusy linii 211 i 516.
Tramwaj na słodko
Zanim rozpoczłęy się regularne kursy tramwajowe do Nowodworów, w niedzielę 26 lutego na trasę (Metro Młociny – Nowodwory) wyjechały tramwaje specjalnej linii „N”. Kursowały w godz. 13-18 co 15 min. Na linii kursowały nowoczesne tramwaje typu 128N Jazz Duo. Nie zabrakło również atrakcji dla miłośników historycznego taboru – linię „N” obsługiwał także zabytkowy tramwaj typu K (nr tab. 445 tzw. „Berlinka” z 1940 roku). Tramwaje te były specjalnie oznakowane naklejkami „Jedź z nami na Nowodwory”. Pierwszych 500 pasażerów dostało specjalny certyfikat poświadczający przejazd tramwajem po nowym odcinku trasy tramwajowej na Nowodwory. Była także słodka niespodzianka oraz ciepłe napoje.
Tramwajowe połączenie Białołęki z metrem na Młocinach powstawało etapami. Pierwszy odcinek, do przystanku Stare Świdry, został uruchomiony wraz z otwarciem mostu Marii Skłodowskiej-Curie w styczniu 2013 r. Drugi, do pętli Tarchomin Kościelny, był gotowy w grudniu 2014 r. Trzeci odcinek, do pętli Nowodwory, otwarto w poniedziałek 27 lutego. Cała trasa na Białołęce ma torowisko trawiaste, równolegle z torami wybudowano także chodniki, drogi rowerowe, sygnalizacje świetlne, przebudowano jezdnie a także pojawiła się nowa zieleń. Planowane jest dalsze przedłużenie trasy tramwajowej do pętli Winnica w pobliżu ul. Modlińskiej. Tramwaj miałby tam dojechać w drugim kwartale 2019 r.