Nowy POP czeka na pasażerów
Punkt Obsługi Pasażerów na stacji metra Centrum już po remoncie. Sala jest większa, są urządzenia ułatwiające obsługę osób z niepełnosprawnościami i kącik dla najmłodszych. Pasażerowie mogą korzystać z odnowionego POP-u od poniedziałku, 28 sierpnia.
W czasie remontu sala obsługi została powiększona do około 60 m. kw. Pasażerowie i pracownicy zwracali uwagę na hałas, który utrudniał komunikację przy okienku, dlatego nowa witryna została wygłuszona i w pomieszczeniu jest teraz dużo ciszej. Zainstalowano również interkomy, przez które można się komunikować z pracownikami ZTM.
Pasażerowie zwracali również uwagę na nieefektywną wentylację, dlatego w punkcie zamontowano dwa dodatkowe klimatyzatory. Teraz nawet podczas największych upałów, wewnątrz będzie panowała odpowiednia temperatura. Nie zapomniano również o najmłodszych. Rodzice znajdą tam kącik dla dzieci, gdzie będą mogli zająć swoje pociechy zabawą i rysowaniem kredą, po ścianie pomalowanej specjalną farbą.
W punkcie zainstalowano pętlę induktofoniczną, która ułatwi komunikację z osobami posiadającymi aparaty słuchowe. Dostępna jest również usługa „Tok tu Tok”. Dzięki niej pasażer może połączyć się z tłumaczem języka migowego i załatwić swoje sprawy z pracownikiem ZTM.
Punkt Obsługi Pasażerów na stacji metra Centrum to drugi co do wielkości punkt w Warszawie. Można tu kupić bilety komunikacji miejskiej, złożyć wniosek o personalizację Warszawskiej Karty Miejskiej, wgrać e-hologram, zwrócić bilet krótko- i długookresowy, odwołać się od wystawionego wezwania za jazdę bez ważnego biletu, złożyć skargę lub wniosek i otrzymać abonamenty strefy płatnego parkowania niestrzeżonego.
Punkt jest czynny od poniedziałku do soboty w godzinach 7.00-20.00.
Pasażerowie stołecznej komunikacji miejskiej mają do dyspozycji 21 Punktów Obsługi Pasażerów. Pełną ich listę z godzinami otwarcia można znaleźć na stronie internetowej ZTM.