Nowa pętla w Starej Miłośnie
Od 1 grudnia autobusy trzech linii zatrzymują się na nowej pętli autobusowej w Starej Miłośnie. Zakończył się także remont na pętli przy P+R al. Krakowska.
W Wesołej są dwa nowe, 60-metrowe perony przystankowe z wiatami, oświetleniem i odwodnieniem. Wokół pętli zagospodarowano teren zielony – w jej pobliżu zasadzono ponad 100 drzew. Budowa pętli zmieniła także ulice w jej pobliżu – na skrzyżowaniu ulic Borkowskiej i Granicznej powstało rondo.
Uruchomienie pętli oznacza zmianę nazw przystanków, na których trasy kończą autobusy linii obsługujących pobliskie osiedla. Przystanek „Stara Miłosna” nazywa się teraz „Stara Miłosna (Ułańska)”. Nazwa przystanku „Borkowska” została natomiast zmieniona na „Stara Miłosna (Graniczna)”.
Na nową pętlę wjeżdżają autobusy linii 173, 411 i 502. Trasa tej pierwszej została wydłużona, oto jej przebieg: Dworzec Wschodni (Lubelska) – … – al. Piłsudskiego – Jana Pawła II – Graniczna – Stara Miłosna (Graniczna). Trasy linii 411 i 502 w Starej Miłośnie zmieniły się z jednokierunkowych na dwukierunkowe: Metro Politechnika – … – Trakt Brzeski – Jana Pawła II – Graniczna – Stara Miłosna (Graniczna). Zmieniło się także kursowanie autobusów linii 147, które jeżdżą na jednej trasie, niezależnie od pory dnia, następującą trasą: Dworzec Wschodni (Lubelska) – … – al. Dzieci Polskich – Graniczna – Jana Pawła II – Stara Miłosna (Ułańska). Trasy linii 198 oraz N21 nie zmieniły się.
Pętla przy P+R al. Krakowska gotowa
Skończył się także remont pętli P+R al. Krakowska. Od soboty, 1 grudnia, autobusy linii: 124, 220, 703, 706, 707, 711, 715, 721, 728, 733 i N88, w rejonie pętli, jeżdżą swoimi podstawowymi trasami i zatrzymują na tych samych przystankach, co przed remontem.
W ramach prac naprawiona została jezdnia, chodniki i krawężniki. Zmodernizowano wjazdy na przystanki, a w jezdni wymieniono odwodnienie. Robotnicy poprawili też oznakowanie poziome i małą architekturę. Na pętli P+R al. Krakowska powstała strefa K+R, czyli miejsce gdzie legalnie i bezpiecznie można zatrzymać się żeby „podrzucić” pasażera do komunikacji miejskiej.