Punkt Obsługi Pasażerów Świętokrzyska po metamorfozie
Punkt Obsługi Pasażerów Świętokrzyska na pierwszej linii metra został otwarty po remoncie. Oddajemy do Państwa dyspozycji wygodny, estetyczny i dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami punkt, w którym można załatwić wszelkie formalności związane z Warszawskim Transportem Publicznym.
W środę, 15 stycznia został oddany do użytku po remoncie Punkt Obsługi Pasażerów znajdujący się na stacji pierwszej linii metra Świętokrzyska. Punkt jest czynny od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.00-20.00.
W punkcie przeprowadzony generalny remont – wymieniono instalację elektryczną, system sanitarny, alarmowy i monitoringu oraz klimatyzację. Odnowiono wnętrze POP-u, położono antypoślizgową posadzkę oraz wyposażono go w ergonomiczne meble oraz gabloty i stojaki na materiały informacyjno-promocyjne.
Punkt został dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wszystkie stanowiska zostały wyposażone w system głośnomówiący, a jedno dodatkowo w pętlę induktofoniczną dla osób niedosłyszących oraz obniżony blat.
Obecnie w Warszawie funkcjonuje 20 Punktów Obsługi Pasażerów. Powstają z myślą o możliwości załatwienia wszystkich spraw związanych z Warszawskim Transportem Publicznym w jednym miejscu. W punktach można m.in. kupić bilety ZTM, wyrobić Warszawską Kartę Miejską oraz złożyć wniosek lub odwołanie od wezwania do zapłaty za jazdę bez ważnego biletu.
Punkty znajdują się w miejscach łatwo dostępnych i popularnych zarówno wśród mieszkańców Warszawy, jak i gości – na lotnisku, dworcach kolejowych i autobusowych, w centrum handlowym oraz na stacjach pierwszej i drugiej linii metra.
Najstarsze punkty są regularnie remontowane i unowocześniane, a jednocześnie stale dostosowywane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.