Zawieś bilet jak nie jeździsz – aktualizacja
Pasażerowie, którzy w czasie zagrożenia epidemicznego nie będą korzystać z komunikacji publicznej, mogą złożyć wniosek o zawieszenie biletu długookresowego.
Pasażerowie, którzy w czasie zagrożenia epidemicznego zrezygnowali z podróży Warszawskim Transportem Publicznym, mogą drogą elektroniczną zwrócić się z wnioskiem o zawieszenie biletu długookresowego. Przygotowaliśmy specjalną stronę internetową, gdzie szybko i sprawnie można złożyć wniosek. Strona dostępna jest pod adresem zawieswkm.wtp.waw.pl. Wystarczy podać numer karty, na której zakodowany jest bilet i przepisać kod z obrazka; można też pobrać potwierdzenie złożenia wniosku. W przypadku biletu zakodowanego na innej karcie niż WKM, np. elektronicznej legitymacji studenckiej, trzeba podać 11 cyfrowy numer karty. Uwaga, bilet można zawiesić i odwiesić tylko raz.
Zawiesić można bilety 30- i 90-dniowe, ważne w dowolnej strefie biletowej a także Bilet Seniora oraz bilet w cenie 99,00 zł dla dzieci z rodzin posiadających dzieci, , także Bilety Metropolitalne. Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast wgrać niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin, po zgłoszeniu się do Punktu Obsługi Pasażerów, w dowolnie wybranym przez siebie terminie nawet pod koniec roku. Okres ważności zawieszonego biletu będzie się liczył od dnia złożenia wniosku przez Internet. Nie przewidujemy ograniczeń czasowych w zakresie możliwości przywrócenia zawieszonych biletów.
Na stronie zawieswkm.wtp.waw.pl jest możliwość odwieszenia biletu bez konieczności wychodzenia z domu. Konieczne jest podanie numeru karty i przepisanie kodu z obrazka. Uwaga! Odwieszenie biletu przez stronę nie powoduje, że bilet jest już na karcie. Wgranie niewykorzystanej części zawieszonego biletu na inny termin będzie jest tylko i wyłącznie w POP.
Nie trzeba zgłaszać się do POP niezwłocznie po podjęciu decyzji o powrocie do korzystania z komunikacji publicznej. W sytuacji, gdy ważność biletu jeszcze nie dobiegła końca wystarczy na stronie zawieswkm.wtp.waw.pl odwiesić bilet. Można wykorzystać zapisany na karcie bilet do końca ważności, a zawieszony okres biletu wgrać w terminie późniejszym w POP. Jeśli ważność biletu się skończyła, można zakodować nowy bilet. Nagranie nowego biletu tego samego rodzaju, nie spowoduje usunięcia tego zawieszonego biletu – można go będzie wgrać w dowolnym terminie w POP.
Pasażerowie, którzy chcą otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletów powinni zgłosić się bezpośrednio do POP – w czasie trwania ważności biletu. Zwrot wymaga zmiany zapisu na Warszawskiej Karcie Miejskiej co można zrobić tylko w Punktach Obsługi Pasażerów.
Najczęściej zadawane pytania
Wystarczy wejść na strone zawieswkm.wtp.waw.pl i wybrać opcję „Odwieszenie”. Natomiast aby wgrać zawieszoną część biletu na inny okres czasu, należy zgłosić się do Punktu Obsługi Pasażerów ZTM. Można to zrobić w dowolnym momencie, nie przewidujemy ograniczeń czasowych. W sytuacji, gdy ważność biletu jeszcze nie dobiegła końca, a bilet został odwieszony, można wykorzystać zapisany na karcie bilet do końca jego ważności, a po wgranie zawieszonego okresu zawieszonego biletu zgłosić się do POP w terminie późniejszym.
Jeśli ważność biletu się zakończyła nie ma potrzeby, aby niezwłocznie zgłosić się do POP w celu wgrania zawieszonego biletu. Można zakodować nowy bilet w automacie biletowym, lub innym dogodnym punkcie sprzedaży, a, po wgranie zawieszonego biletu należy zgłosić się w dowolnym terminie do POP ZTM. Nie przwidujemy ograniczeń czasowych. Po wgranie zawieszonego biletu można zgłosić się nawet pod koniec roku.
Przypominamy, iż zawiesić i odwiesić kartę miejską można tylko raz.
Nie jest możliwe wgranie zawieszonego biletu poprzez przytknięcie kartydo kasownika, trzeba skorzystać ze strony internetowej: zawieswkm.wtp.waw.pl. Następnie po wgranie zawieszonego biletu należy zgłosić się do dowolnego POP. Nie przewidujemy ograniczeń czasowych. Po wgranie zawieszonego biletu można zgłosić się nawet pod koniec roku.
Tak. W każdej chwili możliwe jest zakodowanie nowego biletu. I w dowolnym momencie, można zgłosić się do Punktu Obsługi Pasażerów po wgranie zawieszonego biletu. Ważne, aby w momencie zgłoszenia do punktu, na karcie miejskiej był wgrany ten sam rodzaj i typ biletu który został zawieszony. W przypadku, gdy na kartę został kupiony inny bilet, w celu wgrania zawieszonego biletu trzeba zgłosić się po wygaśnięciu posiadanego biletu.
Numer ten można ustalić na dwa sposoby:
- odczytać z potwierdzenia drukowanego podczas doładowywania biletu
- w biletomacie stacjonarnym po przyłożeniu karty i wybraniu opcji „przedłuż-e hologram” (nie jest konieczne posiadanie Karty Warszawiaka).
Nie można, okres zawieszenia biletu liczy się od dnia otrzymania pierwszego zgłoszenia drogą e-mailową (przed uruchomieniem strony internetowej była taka możliwość) lub za pośrednictwem strony zawieswkm.wtp.waw.pl. Wgranie okresu zawieszonego biletu to zakres dat ściśle wskazujący jego początek i koniec.
Miejsce, w którym znajduje się numer karty prezentujemy na poniższej grafice.