Wolskie stacje metra czynne
Stacje Płocka, Młynów i Księcia Janusza już otwarte. Tym samym linia metra M2 wydłużyła się o trzy kolejne przystanki. Przejazd podziemną koleją ze stacji Trocka w głąb Woli zajmuje niewiele ponad dwadzieścia minut.
Nowy wolski odcinek podziemnej kolei składa się z trzech stacji, trzech wentylatorni, a także łączących je tuneli, co wydłuża drugą linię metra o 3,4 kilometra. Pierwszą z nowo otwartych stacji jest Płocka, po południowej stronie skrzyżowania ulicy Płockiej z Wolską. W jej wnętrzu dominują kolory miedzi i brązu, które nawiązują do fabrycznej historii Woli. Kolejną nową stacją jest Młynów, przystanek wybudowany pod ul. Górczewską, między Płocką a wiaduktem linii kolejowej. Na niej dominuje kolor niebieski, który jest odniesieniem do pobliskiego basenu na Moczydle. Ostatnią stacją tego odcinka jest Księcia Janusza, pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Zieleń w jej wystroju nawiązuje do pobliskich parków Moczydło i Szymańskiego.
Film z przejazdu wolskim odcinkiem metra można obejrzeć na profilu m.st. Warszawy na Facebooku.
Na razie, z uwagi na epidemię koronawirusa, plany kompleksowych zmian w komunikacji naziemnej – związanych z przedłużeniem metra – zostały odłożone (szczegóły są dostępne tutaj).
Po udostępnieniu kierowcom fragmentu ul. Górczewskiej nad stacją Młynów, od soboty, 4 kwietnia, na swoje trasy sprzed budowy metra wróciły autobusy linii 171, 190 i N42. Linia 520 została natomiast skrócona od strony Marysina do pl. Bankowego. Ze szczegółami można zapoznać się tutaj.
Wolski odcinek metra został wybudowany przez firmę Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. Za realizację otrzyma ona 1 147 999 590 zł brutto. Prace budowlane, wynikające z kontraktu, trwały 38 miesięcy. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Środki unijne pokrywają 75 proc. kosztów kwalifikowalnych.