Coraz bliżej uruchomienia odcinka II linii metra na Bemowie – zmiany w komunikacji
Od poniedziałku, 16 sierpnia do 27 sierpnia zaplanowano prace związane z łączeniem nowo budowanych torowisk na zachodnim odcinku II linii metra z już funkcjonującymi. Pociągi będą kursowały na trasie Trocka – Rondo Daszyńskiego. Zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza.
W drugiej połowie sierpnia na zachodnim odcinku II linii metra będą prowadzone prace mające na celu połączenie nowych stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich oraz tuneli z już funkcjonującym odcinkiem podziemnej kolei.
Konieczne będzie wyłączenie z użytkowania trzech stacji II linii metra: Księcia Janusza, Młynów i Płocka. Od poniedziałku, 16 sierpnia do 27 sierpnia ruch pociągów będzie odbywać się w skróconej pętli: Rondo Daszyńskiego – Trocka – Rondo Daszyńskiego. Zostanie zachowana dotychczasowa częstotliwość kursowania pociągów. Pasażerowie pojadą autobusami linii zastępczej ZM2, które będą kursowały na trasie: RONDO DASZYŃSKIEGO – Prosta – M. Kasprzaka – Płocka – Górczewska – Os. GÓRCZEWSKA. W godzinach szczytu zostaną uruchomione dodatkowe autobusy linii ZM2 na trasie łączącej stacje metra Rondo Daszyńskiego i Księcia Janusza. Na pełnej trasie autobusy będą podjeżdżały na przystanki co 7,5 min, a na skróconej co 3-4 min.
Budowa bemowskiego odcinka II linii metra wchodzi w decydującą fazę. W lipcu połączono budowane torowisko drugiej linii z funkcjonującym systemem stacji Księcia Janusza. Scalona została nie tylko nawierzchnia torowa, ale również szyny prądowe oraz koryta kablowe dla przyszłych instalacji. Zainstalowano także bramy rolowane na komorze demontażowej, które oddzielają stację Księcia Janusza od budowanego odcinka. Prace te prowadzono przy zachowaniu ruchu pasażerskiego na funkcjonujących obecnie stacjach.
W drugiej połowie sierpnia realizowane będą prace związane z łączeniem i konsolidacją instalacji zasilającej i wszystkich systemów całoliniowych, m.in. sieci teletechnicznych, zasilania awaryjnego, szyny prądowej i systemów sterowania ruchem. Integrowana będzie również sieć przyszłego monitoringu oraz przyłącza światłowodowe i telefoniczne. Pod koniec przewidziana jest faza testów, podczas której sprawdzana będzie poprawność wykonania prac, integralność wszystkich instalacji oraz łączność z dyspozytorniami stacyjnymi i Centralną Dyspozytornią na STP Kabaty.
Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek II linii metra. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: Ulrychów – położonej w przy ul. Górczewskiej i Bemowo zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją Bemowo będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca otrzyma za zrealizowanie inwestycji 959 249 940 zł. Drugi etap budowy odcinka zachodniego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216 zł uzyskano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.
Szczegóły zmian w Warszawskim Transporcie Publicznym.