Budowa zajezdni tramwajowej Annopol – zmiany w WTP na Bródnie
Trwa budowa zajezdni tramwajowej na Annopolu. Od poniedziałku 26 czerwca tramwaje linii 1 i 3 kursują na trasach skróconych do stacji metra Bródno, a dalej można kontynuować podróż autobusem zastępczym.
Budowa wkracza w kolejny etap, który wymaga ok. dwumiesięcznego zamknięcia odcinka torów między pętlą Żerań Wschodni a ulicą L. Kondratowicza. Budowany jest wjazd na tę pętlę od strony Żerania i nowej zajezdni. W tym czasie tramwaje linii 1 i 3 będą dojeżdżają do przystanku Metro Bródno, a dalszym odcinku kursują autobusy zastępcze.
Do stacji metra Bródno dojeżdżają wszystkie tramwaje linii 3 i linii 1 w wybranych kursach, które są obsługiwane wagonami dwukierunkowymi. Tramwaje linii 4 dojeżdżają do przystanku Bródnowska lub pętli Ratuszowa ZOO; 25 natomiast jadą do Ratuszowa ZOO. W dni powszednie w godzinach szczytu pomiędzy stacją metra Bródno a Żeraniem Wschodnim kursują autobusy zastępczej linii Z-1. Autobusy linii 234 pozostały na trasie wydłużonej do metra. Autobusy linii 500 w kierunku Bródna zatrzymują się na przystanku Namysłowska.
Oto szczegółowe trasy linii, obowiązujące od 26 czerwca:
1: BANACHA – … – most Gdański – S. Starzyńskiego – rondo Żaba – św. J. Odrowąża – Matki Teresy z Kalkuty – Rembielińska – METRO BRÓDNO; kursy wariantowe: PL. NARUTOWICZA – … – most Gdański – S. Starzyńskiego – NAMYSŁOWSKA,
3: GOCŁAWEK – … – 11 Listopada – św. J. Odrowąża – Matki Teresy z Kalkuty – Rembielińska – METRO BRÓDNO,
4: WYŚCIGI – … – 11 Listopada – BRÓDNOWSKA; kursy wariantowe: WYŚCIGI – … – 11 Listopada – rondo Żaba – S. Starzyńskiego – Jagiellońska – RATUSZOWA ZOO,
25: BANACHA – … – Targowa – Ratuszowa – Jagiellońska – RATUSZOWA ZOO,
Z-1: ZERAŃ WSCHODNI – Annopol – Odlewnicza – Marywilska – P. Wysockiego – Bazyliańska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Marywilska – Odlewnicza – Annopol – ZERAŃ WSCHODNI.
Zajezdnia na Annopolu będzie piątą zajezdnią tramwajową w Warszawie. Wkrótce przybędą nowe trasy tramwajowe – np. do Wilanowa i wzdłuż ulicy M. Kasprzaka. Do obsługi tych tras potrzebne są kolejne tramwaje – będą one serwisowane właśnie na Annopolu. Docelowo ma tu „nocować” ponad 150 niskopodłogowych wagonów – w tym m.in. nowoczesnych Hyundaiów. Budowa rozpoczęła w 2022 roku, planowany termin zakończenia inwestycji to kwiecień 2024 roku a koszt budowy to ok.670 mln zł brutto. Projekt zyskał dofinansowanie ze środków unijnych.
Szczegóły zmian w Warszawskim Transporcie Publicznym.