Punkty Obsługi (zapraszają) Pasażerów
Pasażerowie wracają z wakacji. Od piątku 1 września stacjonarne Punkty Obsługi Pasażerów będą działały dłużej. Wiele spraw związanych z biletami WTP można załatwić bez wychodzenia z domu. A Warszawską Kartę Miejską można otrzymać pocztą – korzystając z internetowych rozwiązań.
Punkty Obsługi Pasażerów czynne dłużej
Od 1 września Punkty Obsługi Pasażerów będą czynne od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-20.00. Oto ich lokalizacje:
- Dworzec Centralny,
- Dworzec Zachodni,
- Grochowska 316/320
- Przy stacjach metra: Młociny, Dworzec Gdański, Ratusz Arsenał, Centrum, Politechnika, Służew, Imielin, Bemowo, Księcia Janusza, Rondo ONZ, Dworzec Wileński, Kondratowicza.
- POP CH Blue City – będzie czynny od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe w godzinach 10.00-20.00.
W soboty można załatwić niezbędne formalności w POP Metro Centrum i Metro Dworzec Wileński – będą one czynne w godzinach 8.00-15.00.
Do dyspozycji jest też ponad 3 tysiące biletomatów – stacjonarnych i mobilnych czyli umieszczonych w autobusach, tramwajach i pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej. Można w nich kupić bilety kartonikowe oraz długookresowe (30 i 90 dniowe), także Bilety warszawiaka/warszawianki i Bilety Metropolitalne.
Co można załatwić online?
A jeżeli ktoś chce kupić bilet długookresowy lub Bilet warszawiaka/warszawianki? Planuje zawieszenie lub odwieszenie biletu? Chce złożyć reklamację w związku z awarią biletomatu w pojeździe lub złożyć wniosek o abonament mieszkańca SPPN?
Nie trzeba w tym celu odwiedzać stacjonarnych Punktów Obsługi Pasażerów (POP). Te sprawy można załatwić korzystając z e-POP, aplikacji mobiWAWA, platformy MojaWARSZAWA oraz specjalnej strony Zarządu Dróg Miejskich.
e-POP
e-POP to elektroniczny Punkt Obsługi Pasażerów, dostępny na stronie e-pop.wtp.waw.pl. Można załatwić tu kwestie związane z:
- wydaniem Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej (kartę można otrzymać pocztą), uprawnieniem Karty warszawiaka/warszawianki
- wydaniem Karty Ucznia – kartę można otrzymać pocztą,
- złożeniem reklamacji spowodowanej brakiem biletu, awarią biletomatu w pojeździe, brakiem karty miejskiej lub innego nośnika, brakiem dokumentu potwierdzającego bezpłatne lub ulgowe przejazdy;
- zadłużeniem, wezwaniem do zapłaty wystawionym podczas kontroli biletowej, wezwaniem przedsądowym lub egzekucyjnym, zwrotem środków pieniężnych, potwierdzeniem spłaty zadłużenia, rozłożeniem zadłużenia na raty;
- zgłoszeniem dotyczącym upadłości konsumenckiej.
W przypadku pytań lub wątpliwości można umówić się na spotkanie informacyjne.
Jak korzystać z e-POP? Wystarczy wybrać odpowiedni wniosek, wypełnić go i przesłać za pomocą formularza. Można to zrobić przez całą dobę.
mobiWAWA
MobiWAWA to miejska aplikacja mobilna, dzięki które możnakupić bilet długookresowy 30 i 90 dniowy, ważny w 1, 2 i 1+2 strefie biletowej, w tym również Bilet warszawiaka/warszawianki. Można takżezarządzać biletem – aktywować go, zawiesić, odwiesić lub przedłużyć.
Platforma MojaWARSZAWA
MojaWARSZAWA to internetowa platforma służąca do obsługi miejskich usług online. Za jej pomocą można wnioskować o wydanie Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej (kartę można otrzymać pocztą). Można też załatwić sprawy związane z uprawnieniem Karty warszawiaka/warszawianki lub złożeniem wniosku o uprawnienie.
Abonament mieszkańca SPPN
Chcesz złożyć wniosek o abonament mieszkańca Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego? Można to zrobić online przez stronę abonamentzdomu.zdm.waw.pl.
Wystarczy zarejestrować się na stronie i złożyć zamówienie na interesujący abonament. Po zweryfikowaniu dokumentów otrzymuje się link do płatności – po potwierdzeniu transakcji abonament zostanie aktywowany i wysłany na adres mailowy podany w formularzu.