Otwarcie nowej jezdni na Kasprzaka
Od poniedziałku, 5 lutego, kierowcy pojadą nowymi jezdniami ulic Kasprzaka i Redutowej. To już końcowy etap przygotowań do uruchomienia nowej linii tramwajowej na Woli.
Trwają ostatnie przygotowania do uruchomienia trasy tramwajowej na Kasprzaka. Powstało tu zielone torowisko – to aż 2,5 km „dywanu” z rozchodnika. Gotowe są praktycznie wszystkie elementy nowego połączenia – do ułożenia zostały ostatnie metry torów u zbiegu ul. Wolskiej i Goleszowskiej. Pierwsze tramwaje pojadą tędy prawdopodobnie w lutym, ale już teraz stan robót jest na tyle zaawansowany, że można otworzyć wybudowane jezdnie.
Nowy odcinek Kasprzaka
Na weekend, 3-4 lutego, firma Strabag, czyli wykonawca linii tramwajowej na ulicy Kasprzaka, zaplanował malowanie linii i ustawianie nowych znaków. W poniedziałek, 5 lutego, od godz. 9:00 kierowcy będą mogli pojechać już po ostatecznym układzie pasów.
W ten sposób wprowadzona zostanie już stała organizacja ruchu. Oznacza to, że na odcinku od ulicy Redutowej do Skierniewickiej skończą się utrudnienia dla kierowców. Na węźle łączącym ulice: Wolską, Kasprzaka i Redutową dostępne będą już wszystkie pasy ruchu. Otwarta zostanie także nowa północna jezdnia ulicy Kasprzaka – wzdłuż wybudowanego torowiska. Jadący ulicą Kasprzaka w kierunku Bemowa nie będą musieli już skręcać na skrzyżowaniu z ulicą Ordona – pojadą dalej prosto dwoma pasami nowej drogi, a na skrzyżowaniu z Wolską będą mieli trzy pasy do skrętu w lewo.
Ulicą Kasprzaka pojadą też autobusy linii 105, na trasie w kierunku pętli Os. Górczewska oraz 167 do Starego Bemowa/Fortu Bemowo.
Obie jezdnie Redutowej
Także w poniedziałek, 5 lutego, o godzinie 9:00 otwarta zostanie wschodnia jezdnia ulicy Redutowej – prowadząca w stronę ulicy Jana Olbrachta. To koniec utrudnień także w tym miejscu. Czynne będą już obie jezdnie Redutowej.
Tramwaj na Kasprzaka – co to za inwestycja?
Nowa trasa tramwajowa ma 3,5 km długości i cztery przystanki. Pasażerowie dojadą nią z Woli do centrum w kilka minut. Na otwarcie tramwaju na Kasprzaka czekają mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ulicy Jana Kazimierza. Ale skorzystają nie tylko mieszkańcy Woli – tramwaj dowiezie pasażerów m.in. do przystanku kolejowego Warszawa Wola i krótszą trasą dotrze także na Bemowo. Szczegóły dotyczące inwestycji można poznać na stronie tramwajnakasprzaka.pl.
Więcej zieleni
Inwestycja to nie tylko tory i ulice, ale aż 94 nowych drzew. Będą także krzewy, trawy ozdobne i byliny przy peronach tramwajowych i skrzyżowaniach, w pasach między jezdniami oraz wzdłuż Wolskiej. Drzewa uzupełnią szpalery wzdłuż Wolskiej i Kasprzaka. Staną także w innych miejscach, gdzie toczą się prace. Tory na Kasprzaka zostały obsadzone rozchodnikiem. Na skraju torowiska i parku Powstańców Warszawy będzie podwójny, a miejscami nawet potrójny szpaler drzew.
Szczegóły zmian w ruchu drogowym.