„Jedenastką” na Sielce
We wtorek, 14 maja uruchomiliśmy nowe połączenie tramwajowe wzdłuż ulic Goworka, Spacerowej i J. Gagarina. Kursują tędy tramwaje linii 11.
To jeden z etapów budowy linii tramwajowej do Wilanowa, dzięki któremu pasażerowie z Dolnego Mokotowa zyskali nowe połączenie z Śródmieściem, Wolą i Bemowem. Obecna trasa linii 11 prowadzi od al. Niepodległości przez ulicę Nowowiejską, Marszałkowską, Puławską, Goworka, Spacerową i J. Gagarina na Sielce.
Na nowym odcinku trasy tramwaj zatrzymuje się na czterech nowych przystankach:
- Goworka – na ulicy Goworka, po wschodniej stronie ulicy Puławskiej,
- Spacerowa – przy skrzyżowaniu ulic Spacerowej i J. Gagarina z Belwederską,
- Sielecka – przy skrzyżowaniu ulicy J. Gagarina z Sielecką,
- Sielce – po zachodniej stronie skrzyżowania ulicy J. Gagarina z Czerniakowską.
Czas przejazdu z ulicy Puławskiej na Sielce to 6 minut. Tramwaje kursują co 8 minut w dni powszednie godzinach szczytu i co 12 minut poza nim. W szczycie wszystkie tramwaje jadą na Nowe Bemowo, natomiast poza szczytem oraz w soboty i niedziele do cmentarza Wolskiego.
Trasę obsługują najnowsze niskopodłogowe, dwukierunkowe tramwaje Hyundai „Varsolino”. Na końcu trasy nie ma klasycznej pętli, tylko terminal z peronem wyspowym, z którego można wsiąść do wagonów stojących po lewej i prawej stronie. Informację o tym, który odjeżdża jako pierwszy w kierunku Bemowa, można odczytać na wyświetlaczu z przodu i tyłu tramwaju, pojawia się na nim informacja o kierunku i czasie pozostałym do odjazdu.
Oddany do użytku odcinek to pierwsza z trzech odnóg od głównej trasy tramwaju do Wilanowa. Druga jest budowana wzdłuż ulicy św. Bonifacego do pętli Stegny, a kolejna to połączenie od ulicy Puławskiej, przez Rakowiecką do istniejących dziś torów w al. Niepodległości.
Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa to najbardziej oczekiwana inwestycja Tramwajów Warszawskich oraz największy projekt tramwajowy w Polsce. Jest to też inwestycja o strategicznym znaczeniu dla miasta oraz jego mieszkańców. Trasa o łącznej długości blisko 19 km, docelowo połączy Wolę, Odolany, Dworzec Zachodni, Ochotę, Mokotów i Wilanów, przyczyniając się tym samym do istotnego rozwoju sieci połączeń tramwajowych w stolicy, a także umożliwiając okolicznym mieszkańcom szybsze i bardziej komfortowe przejazdy pomiędzy poszczególnymi dzielnicami.
Budowę Tramwaju do Wilanowa współfinansuje Unia Europejska.
Szczegóły zmian w Warszawskim Transporcie Publicznym.