Prace w metrze – skrócona linia M1
W weekend 19-20 października będziemy wymieniać urządzenia na stacji metra Racławicka i pociągi nie będą jeździły między Politechniką a Wilanowską. Uruchomimy komunikację zastępczą.
Najstarsze stacje linii metra M1 zaczęły powstawać jeszcze w latach 80. Inne były wtedy standardy prowadzenia takich inwestycji, inne rozwiązania techniczne. Po latach eksploatacji wiele urządzeń czy systemów wymienić na nowe, nowocześniejsze i sprawniejsze.
W najbliższy weekend na stacji Racławicka zostanie wymieniona rozdzielnica prądu stałego, która bezpośrednio zasila przejeżdżające pociągi metra. Stare rozwiązania, z przestarzałą automatyką, będą zastąpione najnowszymi, wyposażonymi w zaawansowaną elektronikę które zapewnią dużo wyższy poziom bezpieczeństwa obsługi podziemnej kolei.
Prace na pierwszej linii metra zaczną się o godzinie 0.00 w nocy z piątku na sobotę (18/19 października). Do końca kursowania ruch pociągów będzie się odbywał tylko na północnym odcinku, od Młocin do Świętokrzyskiej.
W weekendy metro wozi pasażerów do późnych godzin nocnych, dlatego uruchomimy zastępczą linię autobusową ZM1. Autobusy będą jeździły wzdłuż trasy linii M1, między stacjami Kabaty i Świętokrzyska.
Od początku kursowania pociągów w sobotę zmieni się zakres wyłączenia ruchu. Wyłączone zostaną stacje: Pole Mokotowskie, Racławicka i Wierzbno, a ruch pociągów będzie się odbywał na dwóch odcinkach: od północy Młociny – Politechnika i od południa Kabaty – Wilanowska. Taka organizacja ruchu potrwa do końca weekendu. Przez całą sobotę 19 października metro na linii M1 będzie jeździło według niedzielnego rozkładu, wraz z kursami nocnymi.
Zmieni się także trasa linii ZM1 – autobusy będą kursowały między przystankami Metro Wilanowska i Pl. Konstytucji 02.
Dodatkowo uruchomimy zastępczą linię tramwajową 74 na trasie: Wyścigi – Puławska – Marszałkowska – Nowowiejska – L. Krzywickiego – Filtrowa – pl. G. Narutowicza.
Szczegóły zmian w Warszawskim Transporcie Publicznym.