Linia autobusowa 100 – Warszawski Transport Publiczny

Linia autobusowa 100

Linia 100 to ponadgodzinny kurs na pokładzie historycznego autobusu po warszawskich ulicach. To oferta dla wszystkich, którzy lubią przyglądać się miastu zza szyby, ale także cenią sobie zabytkowe wozy, które kiedyś codziennie wyjeżdżały na warszawskie ulice.

Trasa

DW. CENTRALNY – E. Plater – Świętokrzyska – Prosta – Towarowa – Okopowa – Anielewicza – Świętojerska – Bonifraterska – Konwiktorska – Sanguszki – Wybrzeże Gdańskie – most Śląsko-Dąbrowski – al. „Solidarności” – Targowa – Ratuszowa – Wybrzeże Helskie – Wybrzeże Szczecińskie – most Świętokrzyski – Zajęcza – Topiel – Kruczkowskiego – Książęca – Al. Ujazdowskie – Bagatela – Marszałkowska – Al. Jerozolimskie – DW. CENTRALNY

Autobusy linii 100 zaczynają i kończą trasę na przystanku Dw. Centralny 22 – w trzeciej alejce od budynku dworca w stronę centrum handlowym.

Mapa Warszawskich Linii Turystycznych 2024 z uwzględnieniem tras linii 100, 36, T oraz promów Słonka, Pliszka i Wilga.

Rozkład jazdy

Linia kursuje od 1 maja do 22 września w soboty, niedziele i święta oraz dodatkowo 16 sierpnia.

Szczegółowe godziny odjazdów są dostępne w zakładce Rozkłady jazdy.

Ceny biletów

W autobusach kursujących na linii 100 obowiązuje standardowa taryfa ZTM.

W pojazdach bez współczesnych kasowników, pasażerowie spotkają konduktorów z Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej. Ich rolą jest pomoc przy kasowaniu biletów jednorazowych w tradycyjnych „dziurkaczach” lub za pomocą szczypiec konduktorskich. Bilety krótko- i długookresowe kodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej prosimy skasować wcześniej w innym pojeździe lub bramce metra.

Dostępność dla osób z niepełnosprawnościami

Uwaga. Linię obsługują w większości autobusy wysokopodłogowe. Informacje o rodzaju pojazdu zostały ujęte w rozkładach jazdy.

Nota historyczna

„Setka” wróciła na warszawskie ulice w 2018 roku po kilkuletniej przerwie. Po raz pierwszy linia 100 pojawiła się w 1949 roku, kiedy to zastąpiła linię „O” okrążającą Śródmieście. O wyjątkowym charakterze „setki” przesądziło jej uruchamianie w dwóch wariantach: 100P i 100L – zgodnie z ruchem wskazówek zegara i przeciwnie do niego. Linia zaczynała i kończyła kursy na placu Unii Lubelskiej. W 1979 roku linię zlikwidowano. Odrodziła się w 2001 roku jako linia jednokierunkowa – autobusy wyruszały z placu Zamkowego i po okrążeniu Śródmieścia wracały w miejsce startu. Nowością był piętrowy MAN, sprowadzony z Berlina, który został skierowane do jej obsługi. W 2004 roku linię 100 zastąpiono linią 400, która kursowała na trasie Plac Zamkowy – Parku Kultury w Powsinie. Po raz kolejny zdecydowano się reaktywować „setkę” w 2007 roku. Tradycyjnie już krążyła po Śródmieściu zaczynając i kończąc kursy na placu Zamkowym. Po raz ostatni wyjechała w trasę w 2009 roku. Aktualnie linia kojarzona jest z przejażdżkami autobusami zabytkowymi.

MobileMS
Open Font License